Ime kvalifikacije Magister profesor specialne in rehabilitacijske pedagogike/magistrica profesorica specialne in rehabilitacijske pedagogikeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
1 leto
Kreditne točke 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji
Smer posebne razvojne in učne težave:
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, program Specialna in rehabilitacijska pedagogika ali
  • zaključen prvostopenjski študijski program z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, program Tiflopedagogika in pedagogika specifičnih učnih težav pod pogojem, da kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja specialne in rehabilitacijske pedagogike.

Smer tiflopedagogika in specifične učne težave:

  • zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1.alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, program tiflopedagogika in pedagogika specifičnih učnih težav ali
  • zaključen prvostopenjski študijski program z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, program Specialna in rehabilitacijska pedagogika pod pogojem, da kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja tiflopedagogike.
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 240 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis):
  • v smer posebne razvojne in učne težave se lahko vpiše kandidat, ki je pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkazal predhodno pridobljeno znanje in kompetence pri predmetih temeljnega pedagoškega študija ter področij specialne in rehabilitacijske pedagogike,
  • v smer tiflopedagogika in specifične učne težave se lahko vpiše kandidat, ki je pred vpisom opravil  študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkazal predhodno pridobljeno znanje in kompetence pri predmetih temeljnega pedagoškega študija ter področij specialne in rehabilitacijske pedagogike: teoretične osnove specialne in rehabilitacijske pedagogike, področje diagnostike, načrtovanja, izvajanja in evalvacije programov za slepe in slabovidne osebe ter osebe s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis), če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence pri predmetih temeljnega pedagoškega študija ter področij specialne in rehabilitacijske pedagogike:
  • za vpis v smer »posebne razvojne in učne težave« ter »tiflopedagogika in specifične učne težave« morajo kandidati poleg osnovnega programa v obsegu 60 KT  uspešno zaključiti dodatni letnik programa in tako zbrati manjkajočih 60 KT,
  • zaključen visokošolski strokovni in univerzitetni študijski program v obsegu 180 KT, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence pri predmetih temeljnega pedagoškega študija ter področij  specialne in rehabilitacijske pedagogike:
  • za vpis v smer »posebne razvojne in učne težave« in »tiflopedagogika in specifične učne težave« morajo kandidati poleg osnovnega programa v obsegu 60 KT uspešno zaključiti dodatni letnik programa in tako zbrati manjkajočih 60 KT,
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program po starem programu v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence pri predmetih temeljnega pedagoškega študija ter področij specialne in rehabilitacijske pedagogike:
  • za vpis v smer »posebne razvojne in učne težave« ter »tiflopedagogika in specifične učne težave« morajo kandidati poleg osnovnega programa v obsegu 60 KT  uspešno zaključiti dodatni letnik programa in tako zbrati manjkajočih 60 KT.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje in uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija),
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • razvijanje novega znanja in razumevanja področja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • sodelovanje v interdisciplinarnem timu in komuniciranje z vsemi vključenimi subjekti v vzgojno-izobraževalnem procesu (otroki, mladostniki, starši instrokovnimi delavci),
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe vzgojno-izobraževalne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti,
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
  • vodenje in organizacijo,
(predmetnospecifične kompetence)
  • sodelovalno (kolaborativno) reševanje problemov edukacije v različnih kontekstih,
  • prilagajanje prakse specifičnim edukacijskim kontekstom,
  • razvoj znanja in razumevanja na izbranem področju edukacijske poklicne specializacije, npr. edukacijsko upravljanje in administriranje; kurikularne študije; edukacijske politike; izobraževanje odraslih; učne težave; otroška literatura,
  • uporabo raziskovanja, ustreznega določenemu področju, za oblikovanje praks,
  • reflektiranje vrednot, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
 

Za kandidate, ki opravljajo program kot redni študij in v osnovnem obsegu 60 KT, pogojev za napredovanje ni (študij traja eno leto).

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora kandidat zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL