Ime kvalifikacije Magister profesor sociologije in …/magistrica profesorica sociologije in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen enopredmetni ali dvopredmetni študijski program 1. stopnje z ustreznih strokovnih področij (sociologija) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 5 – 30 ECTS ter ustrezno število na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa, ki so bistvene za nadaljevanje študija ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11.6.2004, z ustreznih strokovnih področij (sociologija) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti v obsegu 5 – 30 ECTS ter ustrezno število na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa, ki so bistvene za nadaljevanje študija.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • prenašanje in uporabo teoretičnih spoznanj na področju sociologije v prakso, evalvacijo lastne prakse,
  • poznavanje in uporabo relevantnih virov informacij in znanja,
  • poznavanje, razumevanje in uporabo znanstvenih metod s področij edukacijskih in socioloških ved,
  • sporazumevanje v stroki in med strokami v domačem in mednarodnem prostoru,
  • strokovno kritičnost, odgovornost in iniciativnost,
  • vodenje izobraževalnih projektov in strokovnih organizacij,
  • vodenje timskega dela in sodelovanje v njem,
  • načrtovanje in aktivno vključevanje v kontinuirano vseživljenjsko izobraževanje,
  • etično profesionalno samorefleksijo ter vzpostavljanje standardov profesionalne etike,
  • uporabo različnih vrst osebne in medosebne komunikacije (pisne, verbalne, grafične ...),
(predmetnospecifične kompetence)
  • koherentno obvladovanje socioloških znanj, povezovanje znanj različnih (predvsem sorodnih družboslovnih) področij in aplikacijo le-tega v vzgojno-izobraževalni proces,
  • aktivno uporabo strokovnega znanja na relevantnih strokovnih področjih/pri poučevanju družboslovnih predmetov in znanj na primarni (osnovna šola) in sekundarni ravni (srednja šola),
  • analizo in kritično ovrednotenje statističnih podatkov, izvajanje statističnih analiz, ter uporabo spoznanj na konkretnih delovnih področjih,
  • odgovorno izvedbo in vodenje raziskovalnih projektov,
  • poučevanje sociologije/socioloških vsebin na primarni in sekundarni ravni edukacije,
  • načrtovanje, izvajanje in evalviranje posameznih elementov pouka sociologije/socioloških vsebin,
  • oblikovanje učnega okolja, v katerem poteka poučevanje in učenje sociologije/socioloških vsebin,
  • izdelavo učnih gradiv in preprostih učnih ponazoril,
  • prilagajanje učnega načrta specifičnemu izobraževalnemu kontekstu in učnim potrebam ter zmožnostim učencev/dijakov,
  • opravljanje učno-svetovalnega dela pri pouku sociologije/socioloških vsebin,
  • evalvacijo učnih gradiv in pripomočkov za pouk sociologije/socioloških vsebin,
  • razumevanje konceptov vseživljenjskega učenja ter aktivno vključevanje v izvajanje izobraževanja in usposabljanja odraslih v različnih starostnih obdobjih,
  • uporabo analitičnega pristopa v prepoznavanju, spremljanju in reflektiranju družbenih procesov, dinamik in sprememb,
  • reševanje konkretnih družbenih problemov z aplikacijo znanstveno-raziskovalnih pristopov in metod s prepoznavno usmeritvijo na pedagoška področja,
  • delo z otroki in mladostniki (poznavanje in razumevanje psihosocialnih procesov odraščanja, zmožnost za odzivanje),
  • odprtost za pobude socialnega okolja po vključevanju vzgojno-izobraževalnega delovanja v širšo sredino,
  • interdisciplinarno, multidisciplinarno ter transdisciplinarno družboslovno razgledanost s sintezo različnih področij znanja,
  • odzivanje na pereče družbene probleme: družbeni konflikti, socialna izključenost, deviantnost, kriminaliteta in revščina, demografske spremembe, migracijski tokovi, ipd.,
  • učinkovito uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije za delo v edukacijskem, sociološkem in družboslovnem kontekstu,
  • sodelovanje pri posodabljanju in razvijanju šolskih kurikulov ter vključevanje v razvojno raziskovalne dejavnosti, ki se organizirajo na šolski, lokalni, državni in na mednarodni ravni.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje v drugi letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu 24 kreditnih točk ECTS iz prvega letnika.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent konča študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 120 ECTS, in sicer 60 ECTS v študijskem programu Sociologija ter 60 ECTS v drugem študijskem področju dvopredmetnega študija 2. stopnje.

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL