Ime kvalifikacije | Magister profesor sociologije in …/magistrica profesorica sociologije in …Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- prenašanje in uporabo teoretičnih spoznanj na področju sociologije v prakso, evalvacijo lastne prakse,
- poznavanje in uporabo relevantnih virov informacij in znanja,
- poznavanje, razumevanje in uporabo znanstvenih metod s področij edukacijskih in socioloških ved,
- sporazumevanje v stroki in med strokami v domačem in mednarodnem prostoru,
- strokovno kritičnost, odgovornost in iniciativnost,
- vodenje izobraževalnih projektov in strokovnih organizacij,
- vodenje timskega dela in sodelovanje v njem,
- načrtovanje in aktivno vključevanje v kontinuirano vseživljenjsko izobraževanje,
- etično profesionalno samorefleksijo ter vzpostavljanje standardov profesionalne etike,
- uporabo različnih vrst osebne in medosebne komunikacije (pisne, verbalne, grafične ...),
(predmetnospecifične kompetence)
- koherentno obvladovanje socioloških znanj, povezovanje znanj različnih (predvsem sorodnih družboslovnih) področij in aplikacijo le-tega v vzgojno-izobraževalni proces,
- aktivno uporabo strokovnega znanja na relevantnih strokovnih področjih/pri poučevanju družboslovnih predmetov in znanj na primarni (osnovna šola) in sekundarni ravni (srednja šola),
- analizo in kritično ovrednotenje statističnih podatkov, izvajanje statističnih analiz, ter uporabo spoznanj na konkretnih delovnih področjih,
- odgovorno izvedbo in vodenje raziskovalnih projektov,
- poučevanje sociologije/socioloških vsebin na primarni in sekundarni ravni edukacije,
- načrtovanje, izvajanje in evalviranje posameznih elementov pouka sociologije/socioloških vsebin,
- oblikovanje učnega okolja, v katerem poteka poučevanje in učenje sociologije/socioloških vsebin,
- izdelavo učnih gradiv in preprostih učnih ponazoril,
- prilagajanje učnega načrta specifičnemu izobraževalnemu kontekstu in učnim potrebam ter zmožnostim učencev/dijakov,
- opravljanje učno-svetovalnega dela pri pouku sociologije/socioloških vsebin,
- evalvacijo učnih gradiv in pripomočkov za pouk sociologije/socioloških vsebin,
- razumevanje konceptov vseživljenjskega učenja ter aktivno vključevanje v izvajanje izobraževanja in usposabljanja odraslih v različnih starostnih obdobjih,
- uporabo analitičnega pristopa v prepoznavanju, spremljanju in reflektiranju družbenih procesov, dinamik in sprememb,
- reševanje konkretnih družbenih problemov z aplikacijo znanstveno-raziskovalnih pristopov in metod s prepoznavno usmeritvijo na pedagoška področja,
- delo z otroki in mladostniki (poznavanje in razumevanje psihosocialnih procesov odraščanja, zmožnost za odzivanje),
- odprtost za pobude socialnega okolja po vključevanju vzgojno-izobraževalnega delovanja v širšo sredino,
- interdisciplinarno, multidisciplinarno ter transdisciplinarno družboslovno razgledanost s sintezo različnih področij znanja,
- odzivanje na pereče družbene probleme: družbeni konflikti, socialna izključenost, deviantnost, kriminaliteta in revščina, demografske spremembe, migracijski tokovi, ipd.,
- učinkovito uporabo informacijske in komunikacijske tehnologije za delo v edukacijskem, sociološkem in družboslovnem kontekstu,
- sodelovanje pri posodabljanju in razvijanju šolskih kurikulov ter vključevanje v razvojno raziskovalne dejavnosti, ki se organizirajo na šolski, lokalni, državni in na mednarodni ravni.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Za napredovanje v drugi letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu 24 kreditnih točk ECTS iz prvega letnika.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Študent konča študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 120 ECTS, in sicer 60 ECTS v študijskem programu Sociologija ter 60 ECTS v drugem študijskem področju dvopredmetnega študija 2. stopnje.