Ime kvalifikacije Magister profesor razrednega pouka/magistrica profesorica razrednega poukaDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
1 leto
Kreditne točke 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 240 ECTS s področja izobraževanja na razredni stopnji ali
  • zaključen univerzitetni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s področja izobraževanja na razredni stopnji.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poglobljeno analizo, sintezo in predvidevanje rešitev ter posledic,
  • temeljito obvladanje raziskovalnih metod, postopkov in procesov,
  • učinkovito uporabo znanja v praksi,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • avtonomnost v strokovnem delu,
  • komunikacijo, posebej komunikacijo v mednarodnem okolju,
  • etično refleksijo in zavezanost profesionalni etiki,
  • kooperativnost, učinkovito delo v skupini (in v mednarodnem okolju),
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota stalnega osebnega in strokovnega napredovanja),
(predmetnospecifične kompetence)
  • temeljito poznavanje in razumevanje utemeljitve (utemeljitev) in zgodovine (razvoja) vzgojnoizobraževalnih sistemov,
  • reševanje konkretnih pedagoških problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • koherentno obvladanje temeljnega znanja, povezovanje znanja z različnih področij in aplikacijo,
  • umeščanje novih informacij in interpretacij v kontekst vzgoje in izobraževanja,
  • temeljito razumevanje splošne strukture vzgoje in izobraževanja ter povezanosti med njenimi poddisciplinami (kurikularne teorije, specialnopedagoška znanja ...),
  • poglobljeno razumevanje in uporabo metod kritične analize in razvoja teorij ter njihovo uporabo v reševanju konkretnih pedagoških problemov,
  • razvoj veščin in spretnosti v uporabi znanja na področju vzgoje in izobraževanja,
  • učinkovito uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije in sistemov na področju vzgoje in izobraževanja,
  • temeljito poznavanje in razumevanje razvojnih značilnosti, razlik in potreb učencev prvih dveh vzgojnoizobraževalnih obdobij osnovne šole ter prepoznavanje učnih zmožnosti in težav, celostno pojmovanje otroka,
  • organizacijo in vodenje v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje socialnih sistemov, posebej procesov v vzgoji in izobraževanju,
  • poznavanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • estetsko občutljivost in aktivno in ustvarjalno delo na umetniških področjih,
  • temeljito poznavanje in razumevanje didaktičnih značilnosti pouka v prvih dveh vzgojno-izobraževalnih obdobjih osnovne šole na področju slovenščine, matematike, naravoslovja, tehnike, družboslovja, športne vzgoje, likovne vzgoje, glasbene vzgoje in medpredmetno povezovanje,
  • pomoč pri pedagoškem vodenju posameznika, oddelka in/ali skupine,
  • prilagajanje učno-vzgojnih pristopov glede na individualno, socialno, jezikovno in kulturno različnost učencev,
  • sodelovanje v razširjenih programih osnovne šole (npr. podaljšano bivanje, krožki, mreže šol …),
  • ustvarjanje spodbudnega učnega vzdušja, medsebojnih odnosov ter učinkovito razreševanje disciplinskih problemov.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Ker je študij enoleten, pogoji za napredovanje znotraj programa niso opredeljeni.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent konča študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti, napiše in uspešno zagovarja magistrsko delo ter tako zbere skupno 60 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL