Ime kvalifikacije Magister profesor logopedije in surdopedagogike/magistrica profesorica logopedije in surdopedagogikeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
1 leto
Kreditne točke 60 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje z ustreznih predhodnih strokovnih področij (1. alineja 38.a člena ZVis) v obsegu 240 KT, ki spada na področje ISCED 14 (Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede) in hkrati tudi ISCED 72 (Zdravstvo), program Logopedija in surdopedagogika ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu 240 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis), če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja Logopedije in surdopedagogike ali
  • zaključen 2. študijski program prve stopnje v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij (2. alineja 38.a člena ZVis), če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja Logopedije in surdopedagogike ali
  • zaključen visokošolski strokovni in univerzitetni študijski program v obsegu 180 KT, sprejet po zakonskih določilih, veljavnih od leta 2004 dalje, ki spada na področje ISCED 14 Izobraževanje učiteljev in pedagoške vede, in ISCED 72 (Zdravstvo), program Logopedija in surdopedagogika, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja Logopedije in surdopedagogike ali
  • visokošolski strokovni študijski program po starem programu v obsegu 180 KT z drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija in izkaže predhodno pridobljeno znanje in kompetence s področja Logopedije in surdopedagogike.

Za kandidate iz 2., 3. in 5. alineje se zahteva tudi naslednje:

  • posebna nadarjenost,
  • psihofizične sposobnosti,
  • ustrezne delovne izkušnje.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • poznavanje in uporabo ustreznih metod raziskovanja in razvoja lastne prakse,
  • prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj in učenje z evalvacijo in prevzem odgovornosti za refleksijo lastnega dela (izkustveno učenje, intervizija, supervizija),
  • vodstvene in organizacijske zmožnosti,
  • vzpostavljanje partnerskega odnosa z uporabniki in drugimi skupinami,
  • raziskovanje in prenašanje spoznanj v prakso,
  • razvijanje novega znanja in razumevanje področja,
  • delovanje v skladu z etičnimi normami in poklicnim kodeksom,
  • sodelovanje v interdisciplinarnem timu in komuniciranje z vsemi vključenimi subjekti v vzgojno–izobraževalnem procesu (otroki, mladostniki, starši in strokovnimi delavci),
  • reflektiranje in evalvacijo obstoječe vzgojno-izobraževalne prakse ter prepoznavanje neizkoriščenih možnosti za dvig njene kakovosti,
  • razvijanje višjih kognitivnih veščin, povezanih z ustvarjanjem novega znanja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poglabljanje kliničnega in pedagoškega znanja ter razvoja spretnosti za klinično in pedagoško delo v logopediji in surdopedagogiki,
  • poznavanje, razumevanje, usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
  • razvijanje komunikacijskih spretnosti za vodenje individualnega in skupinskega procesa; razvijanje interpersonalnih in intrapersonalnih spretnosti za delo z osebami z govorno jezikovnimi motnjami v komunikaciji,
  • razvijanje kritičnega odnosa do uporabe različnih metod rehabilitacijskega in svetovalnega dela,
  • razvoj spretnosti samorefleksije in identificiranje različnih tipov uporabljenih znanj v kliničnih in nekliničnih procesih obravnave oseb z govornimi in jezikovnimi motnjami ali motnjami komunikacije,
  • učinkovito opazovanje, načrtovanje rehabilitacijskega dela, njegovo izvajanje ter evalvacijo,
  • medkulturno posredovanje in spreminjanje prepričanj, kjer je potrebna socialna in kulturna odgovornost in medkulturna občutljivost za različne skupine oseb, ki imajo težave v komunikaciji,
  • delo v različnih zdravstvenih, socialnih, medkulturnih in vzgojnoizobraževalnih ustanovah,
  • zavedanje in refleksijo lastnih prispevkov v delu z ljudmi; prevzem odgovornosti za lasten poklicen razvoj, motiviranost za supervizijske in intervencijske oblike dela ter zmožnost opozarjanja na spremembe v družbi in potrebe oseb z govornimi in jezikovnimi motnjami,
  • sodelovalno (kolaborativno) reševanje problemov v različnih kontekstih na področju surdopedagogike in logopedije,
  • prilagajanje prakse specifičnim edukacijskim kontekstom,
  • razvoj znanja in razumevanje na področju logopedije in surdopedagogike,
  • uporabiti raziskovanje ustrezno določenemu področju za oblikovanje praks obravnave gluhih in naglušnih oseb in oseb z govorno jezikovnimi težavami v komunikaciji,
  • refleksijo vrednot, ki ustrezajo edukacijskim dejavnostim.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Za kandidate, ki opravljajo program kot redni ali izredni študij in v osnovnem obsegu 60 KT ECTS, pogojev za napredovanje ni (študij traja eno leto).

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora kandidat zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh ustreznih delov programa.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL