Ime kvalifikacije Magister profesor fizike/magistrica profesorica fizikeDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja fizike (Fizika, Izobraževalna fizika) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS z naravoslovnega ali matematičnega ali tehničnega področja, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Te obveznosti obsegajo 7 ECTS, kandidati pa jih pridobijo z opravljanjem diferencialnega izpita ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program s področja fizike, sprejet pred 11.6.2004 ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program z naravoslovnega ali matematičnega ali tehničnega področja, sprejet pred 11.6.2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija. Te obveznosti obsegajo 7 ECTS, kandidati pa jih pridobijo z opravljanjem diferencialnega izpita.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanje in uporabo kurikularnih teorij ter temeljnega didaktičnega znanja,
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitve strokovnih in didaktičnih problemov,
  • interdisciplinarno povezovanje vsebin,
  • uporabo znanja v praksi za reševanje različnih problemov,
  • ustvarjalno mišljenje in spodbujanje le tega pri učencih/dijakih,
  • raziskovalni pristop in usmerjenost v reševanje problemov ter odgovorno usmerjanje lastnega profesionalnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja,
  • kreativno in avtonomno delovanje,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznikov oz. skupin,
  • poznavanje in razumevanje različnosti in multikulturnosti ter upoštevanje nediskriminatornosti pri delu,
  • raziskovalni pristop tako v stroki, kot tudi v vzgoji in izobraževanju,
  • uporabo IKT pri pouku in drugem strokovnem delu in razvijanje informacijske pismenosti pri učencih,
  • strokovni dialog, mednarodno sodelovanje ter oblikovanje vodenja projektov,
  • refleksijo in vrednotenje rezultatov svojega dela,
  • dobro poznavanje svojega poklica in predpisov, ki urejajo delovanje šol,
(predmetnospecifične kompetence)
  • uporabo pristopov naravoslovnega mišljenja za kvantitativno obravnavo problemov v naravi, okolju in družbi,
  • ustrezno strokovno opismenjevanje učencev na področju fizike,
  • poznavanje in uporabljanje uveljavljenega znanstvenega izrazoslovja,
  • profesionalno obvladanje učnih načrtov, vsebin in konceptov srednješolskih, poklicnih in osnovnošolskih predmetov s fizikalnimi vsebinami za ustvarjanje takšnih učnih pogojev, pri katerih je učencem omogočena izgradnja kvalitetnega znanja (trajnost, prenosljivost, celovitost),
  • suvereno obvladovanje specifične organizacijske oblike pouka naravoslovnih predmetov: demonstracijski in množični eksperimenti pri pouku, oblikovanje naravoslovnih dnevov, vodenje krožkov, mentorstvo pri raziskovalnih nalogah, medpredmetno načrtovanje in izvajanje pouka kot raziskovalno delo,
  • suvereno vrednotenje, izbiro in uporabo obstoječih učnih gradiv, didaktičnih pripomočkov in IKT pri pouku fizike,
  • suvereno soočanje z izzivi inovativnih pristopov k učenju, npr. e-učenje,
  • poznavanje sodobnih dosežkov in trendov pri poučevanju fizike in možnosti vključevanja le-teh v pouk,
  • analitično mišljenje in razumevanje zahtevnejših sistemov, ki omogočajo vključevanje v različne interdisciplinarne skupine,
  • organiziranje in vodenje izobraževanj.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 36 ECTS kreditnih točk. Med opravljenimi predmeti mora biti Didaktika fizike 1 in Praktično usposabljanje za Didaktiko fizike 1.
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih najmanj 36 ECTS kreditnih točk. Med opravljenimi predmeti mora biti Didaktika fizike 1 in Praktično usposabljanje za Didaktiko fizike 1.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko

URL