Ime kvalifikacije Magister profesor angleščine in …/magistrica profesorica angleščine in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja angleškega jezika in književnosti ali
  • zaključen študijski program prve stopnje z vseh drugih strokovnih področij, če kandidat pred vpisom opravi obveznosti v obsegu 5–30 ECTS, bistvene za nadaljevanje študija ter druge obveznosti, ki jih glede na profil kandidata določi Oddelek za anglistiko in amerikanistiko ali
  • zaključen univerzitetni študijski program s področja angleškega jezika in književnosti, sprejet pred 11. 6. 2004; kandidatu se praviloma prizna 30 ECTS ter ustrezno število ECTS na drugem delu dvopredmetnega programa.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • učinkovito komuniciranje z učenci in razvijanje pozitivnega učnega okolja ter dobrih odnosov z učenci in med njimi samimi,
  • razlikovanje učencev glede na stopnjo v njihovem kognitivnem, socialnem in emocionalnem razvoju, stil in strategije učenja ipd.,
  • poučevanje v jasnem jeziku, ki je primeren razvojni stopnji učencev in to na način, ki spodbuja,
  • zastavljati vprašanja učencem, dosegati njihov odziv in pri učencih spodbujati zastavljanje vprašanj in razgovor oz. diskusijo,
  • razumevanje pomena in sodelovalno reševanje problemov,
  • poznavanje in razumevanje načel sodobnega tujejezikovnega poučevanja ter njihovo uporabo pri načrtovanju in izvajanju pedagoških aktivnosti,
  • načrtovanje, izvajanje in vrednotenje učnega procesa ter določanje dolgoročnih in kratkoročnih učnih ciljev,
  • upoštevanje razvojnih značilnosti in individualnih posebnosti učencev ter zakonitosti in dejavnikov uspešnega učenja,
  • izkazovanje znanja angleščine, prilagojeno za namen poučevanja tujega jezika v šoli (predmetno pedagoško znanje),
  • poznavanje in uporabo sodobnih načel, metod in tehnik preverjanja in ocenjevanja znanja ter vrednotenja,
  • poznavanje in načrtovanje in pripravo različnih učnih aktivnosti in pripomočkov za poučevanje, s katerimi učinkovito dosega želene učne cilje,
  • učinkovito uporabo gradiv (učbenikov, delovnih zvezkov ipd.) in učnih sredstev za poučevanje in načrtovanje ter samostojno izdelavo gradiv za tujejezikovno poučevanje in učenje (npr. jezikovne vaje),
  • uporabo sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije pri poučevanju in pedagoškem delu,
  • poznavanje in razumevanje pomena raziskovalnega dela za poklic učitelja in načrtovanje in izvedbo manjših uporabnih raziskav (t. i. razredno raziskovanje) na področju poučevanja in učenja angleščine,
  • obvladanje organizacijskih in administrativnih nalog v zvezi z načrtovanjem učnega procesa (prostorsko, časovno načrtovanje ipd.), spremljanje in vrednotenje,
  • obvladanje osnovnih spretnosti vodenja razreda: obvladovanje časa in prostora, organizacija in vodenje dela s posameznimi učenci in celim razredom, delo v parih in skupinah,
  • poznavanje značilnosti in načina delovanja šole (delovanje aktivov, timov učiteljev, projektne šole ipd.),
  • poznavanje osnovnošolske zakonodaje in dokumentacije,
  • učinkovito komuniciranje in sodelovanje z učitelji in drugimi delavci na šoli,
  • poznavanje oblik sodelovanja s starši,
  • poznavanje in razumevanje širših (filozofskih, socioloških, moralno-etičnih) razsežnosti izobraževanja in poučevanja v svojem profesionalnem okolju in družbi nasploh in razvoj kritičnega odnosa do svojega poučevanja,
  • kritično premisliti (reflektirati) svoje pedagoško delo in načrtovati svoj profesionalni razvoj,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanje pojavov in zakonitosti na področju angleškega jezika in izkazovanje načinov mišljenja in ravnanja, ki so značilni za predmet s posebnim obzirom na potrebe poučevanja angleškega jezika (educational linguistics),
  • poznavanje in razumevanje načel in zakonitosti poučevanja angleškega jezika v skladu s sodobnimi pedagoškimi, psihološkimi in didaktičnimi spoznanji ter njihovo uporabo pri načrtovanju in izvajanju pedagoških aktivnosti,
  • sporazumevanje v angleščini oz. sporazumevalno (lingvistično, sociolingvistično, pragmatično idr.) kompetenco na stopnji C1 (Skupni evropski referenčni okvir za jezike),
  • znanje književnosti v angleščini za potrebe poučevanja angleškega jezika na različnih nivojih poučevanja,
  • znanje o procesih usvajanja drugega oz. tujega jezika,
  • uporabo ustrezne terminologije za poučevanje angleškega jezika v šoli (classroom English),
  • poznavanje veljavnih učnih načrtov za poučevanje angleščine v osnovni in srednji šoli ter njihovo uporabo pri načrtovanju in izvajanju pedagoškega dela,
  • načrtovanje učnih enot (posameznih ur in večjih sklopov) na osnovi letnega načrta,
  • uporabo različnih strategij in tehnik učinkovitega poučevanja, preverjanja in ocenjevanja znanja ter vrednotenja,
  • načrtovanje in pripravo različnih učnih aktivnosti in pripomočkov za poučevanje, s katerimi bo učinkovito dosegal želene učne cilje,
  • povezovanje jezikovnega učenja z učenjem določene vsebine (t.i. na vsebini zasnovano poučevanje in učenje angleščine),
  • načrtovanje in izvajanje razrednih aktivnosti na način, ki razvija in spodbuja multikulturno zavest in mednarodno sodelovanje.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje iz prvega v drugi letnik mora študent zbrati najmanj 21 ECTS z dvopredmetnega študijskega programa Poučevanje angleščine (oz. skupno predpisanih 60 ECTS na obeh dvopredmetnih programih) ter določeno število kreditnih točk, ki ga predvideva drugi dvopredmetni študijski program.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent zaključi dvopredmetni študijski program, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti na obeh delih dvopredmetnega študijskega programa, predstavi in uspešno zagovarja magistrsko nalogo ter tako skupno zbere najmanj 120 ECTS (60 ECTS na enem in 60 ECTS na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa).