Ime kvalifikacije Magister nemcistike in …/magistrica nemcistike in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen prvostopenjski dvodisciplinarni univerzitetni študijski program istih disciplin, ovrednoten s 180 KT, ali
  • zaključen prvostopenjski dvodisciplinarni univerzitetni študijski program istih disciplin, ovrednoten z 240 KT, ali
  • zaključen katerikoli od drugih prvostopenjskih univerzitetnih študijskih programov z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na 2. stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo do 60 KT ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program po starem programu, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za študij na 2. stopnji; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do 60 KT.
ISCED področje ISCED področje
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje usvajanje jezikov (drugih, tujih, znakovnih, prevajalstvo)
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično in abstraktno analiziranje, sintetiziranje in vrednotenje,
  • poglobljeno izražanje znanj z obeh strokovnih področij v pisni in ustni obliki in njihovo kritično vrednotenje,
  • kompetentno prenašanje intra- in interdisciplinarnih znanj v prakso, 
  • samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje ter povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi strokovnimi področji,
  • kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja),
  • reševanje problemov, konfliktnih situacij in delovnih nalog intra- in interdisciplinarno,
  • timsko reševanje problemov,
  • organizacijo in vodenje strokovnih skupin,
  • (samo)evalvacijo in (samo)ocenjevanje ter kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje, interpretiranje in uporabo novih virov znanja na strokovnih in znanstvenih področjih,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • zagotavljanje kakovosti lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • oceno lastnih in tujih zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
  • inovativno uporabo znanstvenih metod,
  • pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov,
  • razvoj vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni sferi in zunaj nje,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
(predmetno specifične kompetence)
  • razumevanje, govorjenje in pisanje standardnega nemškega jezika na stopnji C1+,
  • razumevanje jezika kot medij in rezultat simbolne interakcije, prepoznavanje njegove kognitivne, emocionalne, kreativne, socialne, referenčne in metajezikovne funkcije in temu primerno uporabljanje, 
  • obvladanje sodobnih teorij in teoretičnih modelov in njihovo kritično vrednotenje,
  • kritično odzivanje na strokovna, znanstvena in literarna besedila, 
  • ubeseditev svojega strokovnega in splošnega znanja v ustrezno jezikovno obliko; diferencirano jezikovno rabo tako pri ustnem kot pri pisnem komuniciranju ob upoštevanju različnih družbenih okoliščin,
  • prepoznavanje posebnosti jezika, literature in kulture dežel nemškega govornega področja ter njihovo primerjanje s posebnostmi slovenskega jezika, literature in kulture,
  • diferencirano razumevanje in posredovanje jezikovnih, literarnih in kulturnih pojavov, procesov in (dis)kontinuitet v diahronični in sinhronični perspektivi,
  • razvijanje in sooblikovanje medkulturne komunikacije ob poznavanju jezikovnih, literarnih, kulturnih in družbenih razlik in podobnosti med slovenskim prostorom ter večsrediščnim nemškim govornim področjem. 

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Za napredovanje iz 1. v 2. letnik drugostopenjskega dvodisciplinarnega študijskega programa mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za 1. letnik, v skupnem obsegu 60 KT.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Za dokončanje študijskega programa mora študent opraviti vse študijske obveznosti, ki jih določajo študijski program in učni načrti posameznih predmetov, v skupnem obsegu 60 KT. Ker gre za dvodisciplinarni študijski program, mora študent za dokončanje celotnega študija opraviti tudi vse obveznosti pri drugi disciplini v skupnem obsegu 60 KT, skupaj torej 120 KT.

Univerza v Ljubljani, Filozofska fakulteta

URL