Ime kvalifikacije Magister managementa v upravi/magistrica managementa v upraviDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Diploma dosedanjih triletnih visokošolskih strokovnih programov ali študijskih programov 1. stopnje (180 KT) z ustreznih strokovnih področij upravne, pravne, ekonomske, informacijske in organizacijske smeri ali
  • diploma dosedanjih triletnih visokošolskih strokovnih programov in študijskih programov 1. stopnje (180 KT) z drugih strokovnih področij ter do vpisa v 2. letnik opravljeni dodatni izpiti iz predmetov univerzitetnega programa Uprava 1. stopnja: Upravni postopek in upravni spor (8 KT), Pravna ureditev javne uprave (6 KT) in Teorija javne uprave (8 KT).
ISCED področje ISCED področje
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno poslovne in upravne vede, pravo
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • razumevanja in uporabe teorije in prakse štirih med seboj povezanih, za sodobno upravo temeljnih ter medsebojno tesno povezanih področij (upravno-pravno, ekonomsko, organizacijsko informacijsko in managersko),
  • kritične analize problemov in sinteze spoznanj ter ugotovitev s področja managementa v upravi,
  • sprejemanja odločitev v kompleksnih in nepredvidljivih situacijah,
  • samostojnega in avtonomnega reševanja zahtevnejših strokovnih in znanstvenih problemov na upravno-pravnem, ekonomskem, organizacijsko informacijskem in managerskem področju,
  • celovitega izkoriščanja zmožnosti informacijsko telekomunikacijske tehnologije v obliki e-uprave in formuliranja zahtev in problemov, v obliki, ki je primerna za okolje e-uprave,
  • prevzemanja iniciative ter osebne in poklicne odgovornosti,
  • celovitega dojemanja in razumevanja problematike javnega sektorja ter vloge in odgovornosti managementa za dolgoročno zagotavljanje učinkovitosti in uspešnosti javnega sektorja,
  • samostojnega učenja z uporabo sodobnih pripomočkov (e-učenje) in sodelovanja pri razvoju in samostojnega razvoja posameznih elektronskih učnih vsebin,
  • vodenja in usmerjanja podrejenih s poudarkom na osebnem in kariernem razvoju na osnovi vključevanja v vseživljenjsko učenje s poudarkom na e-učenju,
  • življenja v drugačnem kulturnem okolju in sprejemanja in razumevanja razlik med obema kulturama,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanja sistemov javne uprave v državah partnerskih univerz, Evropski uniji in drugih državah, oblikovanja primerjalnega pregleda in prepoznavanja dobrih praks, primernih za dano okolje,
  • samostojne uporabe znanja o vrstah in tipih integracijskih procesov Evropske unije, predvsem na področju institucij in materialnega prava,
  • načrtovanja in uveljavljanja strateških sprememb, uporabe tehnik strateškega načrtovanja in uveljavljanja s tem povezanih konceptov (Novi javni management, TQM), 
  • razumevanja vprašanja proračunskega financiranja in oblik privatizacije javnega sektorja, 
  • uveljavljanja novih pristopov za financiranje dejavnosti in podjetniškega delovanja organizacij javnega sektorja,
  • razumevanja problematike in vzpostavljanja in vzdrževanja dolgoročnih odnosov z eksternim in internim okoljem,
  • identifikacije in izvajanja strateških in operativnih aktivnosti pri odločanju o upravljanju z odnosi z javnostjo,
  • razumevanja fenomena e-uprave in povezovanja znanja z različnimi področji s ciljem prispevati k razvoju in učinkoviti uporabi e-uprave,
  • razumevanja bistvenih značilnosti ravnanja s človeškimi viri, njegove evropske perspektive in procesov spreminjanja tega področja v Evropski uniji,
  • načrtovanja in uveljavljanja novih organizacijskih oblik ter pristopov pri ravnanju s človeškimi viri,
  • poznavanja pravnih konceptov zaščite podatkov o človeških virih in identifikacije strateških in operativnih vidikov pomena osebnih podatkov pri odločanju o človeških virih,
  • razumevanja pojma in pomena kompetenc in principov oblikovanja kompetenčnega modela in kompetenčnih profilov, prepoznavanja potreb in načrtovanja, uvajanja ter upravljanja kompetenc,
  • identifikacije strateških in taktičnih potreb glede človeških virov v upravi, kreiranja modelov za zadovoljitev teh potreb in upravljanja s procesi managementa človeških virov, povezanih s kariero zaposlenih,
  • vodenja ter nadaljnjega razvoja in rasti vodstvenih sposobnosti in spretnosti,
  • načrtovanja in uveljavljanja sprememb s proaktivnim upravljanjem z odpori do sprememb v javnem sektorju,
  • ozaveščenosti o možnostih prenove in informatizacije poslovnih procesov pri zagotavljanju učinkovitosti, uspešnosti poslovanja in konkurenčne prednosti v upravi,
  • uporabe pristopov in orodij za modeliranje, analiziranje in simulacije poslovnih procesov s ciljem prenove in informatizacije,
  • razumevanja računalniškega prava in njegove vloge pri uporabi novih tehnologij, uporabe in uveljavljanja računalniškega prava pri reševanju problemov v javnem sektorju,
  • analize stanja informatike v upravi za strateško načrtovanje razvoja, uporabe ustreznih pristopov in tehnik strateškega načrtovanja informatike v upravi,
  • reševanja problemov na področju vzpostavljanja, upravljanja, uporabe in vzdrževanja baz podatkov in ostalih informacijskih virov v organizacijah,
  • razumevanja problematike poslovne inteligence in njene uporabe pri reševanju zapletenih problemov in odločanju,
  • razumevanja in uporabe konvencionalnih in objektno orientiranih modelov in pristopov za analizo in logično projektiranje informacijskih sistemov in baz podatkov,
  • načrtovanja in uveljavljanja sprememb s proaktivnim upravljanjem z odpori do sprememb v javnem sektorju,
  • razumevanja sistema in delovanja skladov Evropske unije in izkoriščanja možnosti za financiranje projektov in programov na regionalni in lokalni ravni, 
  • uporabe modelov, metod in tehnik sodobnega managementa v okolju lokalne samouprave,
  • razumevanja delovanja javnih financ in različnih praks financiranja lokalne ravni v različnih državah sveta, preverjanja, analiziranja in interpretiranja delovanja lokalnih javnih financ v svetu in primerjanja s sistemom v njegovi državi,
  • ozaveščenosti o pomembnosti celovite evalvacije dolgoročnih, srednjeročnih in kratkoročnih investicijskih načrtov, uporabe orodij za celovito vrednotenje investicijskih vlaganj in primerjanja z drugimi, sprejemanja optimalnih odločitev na osnovi rezultatov vrednotenja,
  • razumevanja poglavitnih organizacijskih oblik javnih služb (javnega podjetja in javnega zavoda) in problematike javnega pooblastila, koncesij ter javno privatnega partnerstva,
  • analize javnih služb in odločanja o oblikovanju oziroma preoblikovanju javnih služb glede na okoliščine v danem okolju,
  • razumevanja problematike zaščite okolja in ekološkega managementa, strateškega načrtovanja varstva okolja in analize ekoloških problemov ter odločanja o njihovem reševanju,
  • uspešnega načrtovanja in uveljavljanja kakovosti ter managementa celovite kakovosti, razumevanja modelov kakovosti in njihovega uveljavljanja v upravni praksi,
  • razumevanja in uporabe kvantitativnih metod pri reševanju najzahtevnejših problemov na področju kakovosti v upravi ter razvijanja novega znanja na teh osnovah,
  • poznavanja in obvladovanja tehnik in metod upravljanja s kakovostjo, uporabe ustreznih metod pri reševanju problemov in izvajanju nalog v upravi,
  • razumevanja sistema in modela standardizacije in uveljavljanja standardov v upravi kot dela celovitega upravljanja kakovosti v upravi,
  • strateškega načrtovanja varstva okolja in analize ekoloških problemov ter odločanja o njihovem reševanju,
  • ozaveščenosti o možnostih prenove in informatizacije poslovnih procesov pri zagotavljanju učinkovitosti in uspešnosti poslovanja in konkurenčne prednosti ter metodoloških pristopov v upravi.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

 

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Ljubljani, Fakulteta za upravo; Univerza v Beogradu, Fakulteta za organizacijske vede

URL