Ime kvalifikacije | Magister kulturologije in antropologije/magistrica kulturologije in antropologijeDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
- celostnega vpogleda na razvoj sodobne humanistike ter kulture in družbe nasploh,
- pregleda nad širokimi in raznovrstnimi regionalnimi kulturami, oblikami in načini življenja,
- sistematičnega pregleda nad tematskimi sklopi, ki vsak s svojega vidika analizirajo družbeno in kulturno izkušnjo od elementov materialnega kulturnega izročila do temeljnih religijskih in ostalih duhovnih pojavov,
- dela na področju humanističnih znanosti in kulture, ki oblikujejo in odlikujejo profile uglednih regionalnih, nacionalnih in mednarodnih kadrov, odgovornih za upravljanje s kulturo in politiko,
- opravljanja samostojnega in kooperativnega raziskovalnega dela na področju humanistike in družboslovja, svetovanja v institucionalnih enotah centralne in lokalne ravni države, svetovanja in dela v kulturnih ustanovah, ustanovah civilne družbe, uredništvih založb, revij, dela v okviru televizijskih in radijskih ter drugih sodobnih medijev,
- razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, kritične presoje in oblikovanja samostojnih pisnih besedil (člankov, referatov, razprav itd.),
- samostojnega študija, kritične presoje aktualnih družbenih in političnih dogodkov, razlaganja in vrednotenja političnih in družbenih fenomenov,
- razvijanja kritične in samokritične presoje, ki bo pripomogla k objektivnosti doseženih rezultatov,
- zavezanosti profesionalni etiki in etične refleksije, posebej z ozirom na problematiko etničnih skupin ter s tem povezano razumevanje vrednot in pojmov zaščite oseb in družbenih skupin ter »človekovih pravic«,
- kritičnega preverjanja pisnih in ustnih virov, informacij in analize fenomenov v lokalnem, mednarodnem in svetovnem političnem, družbenem, ekonomskem, zgodovinskem in kulturnem dogajanju ter njihove umestitve v ustrezen okvir,
- uporabe teoretskih in praktičnih raziskovalnih metod,
- obvladovanja širokega razpona kvalitativnih (analiza besedil, zbiranje avto/biografskih pripovedi,pol/ne/strukturirani intervjuji, idr.) in kvantitativnih (telefonsko, terensko, spletno,pisno anketiranje, analiza socialnih omrežij idr.) metod raziskovanja,
- nenehnega razvijanja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, sposobnosti oblikovanja kritičnih in samostojnih besedil ter javnega nastopanja,
- pregleda nad regionalnim kulturnim prostorom na stičišču različnih etničnih skupin, kultur in identitet, v vsej njihovi pisanosti in prepletanju,
- poznavanja etnoloških teorij o oblikovanju slovenskega etničnega prostora v stiku s sosednjimi prostori,
- razumevanja notranjih in zunanjih gibal pretekle in sodobne disciplinarne identitete,
- poznavanja teorije, metodologije in izsledkov etnoloških in antropoloških raziskav družbene kulture v Sloveniji in zamejstvu ter njihove terminologije, teoretičnih konceptov in metodologij,
- samostojnega raziskovanja kulturnih pojavov in upoštevanja kulturne pestrosti in različnosti, ki je značilna za regionalni prostor,
- poznavanja metod zbiranja, vrednotenja ter interpretiranja podatkov, pridobljenih na terenu ali v literaturi ter oblikovanja tekstov in videofilmov za publiciranje rezultatov,
- vključevanja v druge humanistične in družboslovne študije ali pa v kulturološko, politično in družboslovno delo meddisciplinarnega značaja pri preučevanju načina življenja, ustvarjanja in mišljenja različnih etnij,
- razumevanja najrazličnejših družbenih, kulturnih in etničnih skupin in posameznikov,
- samostojnega tolmačenja najrazličnejših družbenih, kulturnih in etničnih skupin in posameznikov,
- samostojnega povezovanja in posredovanja ter prevajanja informacij z omenjenih področij,
- razumevanja in vrednotenja informacij (navajen je hitro interpretirati, kontekstualizirati in poenostaviti informacijo in jo narediti razumljivo širši javnosti),
- multikulturalne in medkulturne kompetence (uspešno se giblje med različnimi kulturami in se v multietničnosti počuti doma),
- razumevanja in strokovne in vodstvene pomoči pri reševanju družbenih problemov (staranje, konflikt, odtujevanje, bolezni, migracije ...),
- sintetične interpretavitvne povezave med terenskim in teoretičnim proučevanjem kulturnih pojavov,
- vsestranske komunikacije in literarnosti (poznavanje navad ljudi in njihovih medčloveških odnosov, svet razume skozi več jezikov in več kultur),
- kompleksne analize podatkov,
- poglobljenega znanja in razumevanja o nastanku, zgodovini in utemeljitvi kulturnih študijev,
- poznavanja in razumevanja splošne strukture kulturnih študijev in antropologije, njune medsebojne navezave ter razmerja do njunih poddisciplin,
- koherentnega obvladovanja temeljnih znanj s področja kulturnih študijev ter zmožen povezovanja le–teh z znanji z drugih področij,
- reševanja konkretnih problemov, ki se mu bodo zastavljali pri delu, pri čemer bo lahko uporabljal ustrezna znanja, znanstvene metode in veščine, ki si jih je pridobil v času študija,
- umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst kulturnih študijev oz. antropologije,
- uporabe metode kritične analize,
- razumevanja razvoja različnih teorij s svojega področja ter drugih relevantnih področij ter zmožen uporabe teh teorij pri reševanju konkretnih delovnih problemov,
- uporabe najnovejše informacijsko–komunikacijske in medijske tehnologije, ki je relevantna za področje kulturnih študijev in antropologije,
- poznavanja kulturne regionalizacije slovenskega etničnega ozemlja, s poudarkom na sredozemskem delu Slovenije,
- uvida v prepoznavanje etnoloških vidikov posameznih sestavin materialne dediščine, v njihovo ustrezno vrednotenje in spoznavanje normativnih usmeritev na tem področju,
- poznavanja teorije in metodologije etnološkega preučevanja družbene kulture (družina, sorodstvo, sosedstvo) v posamičnih krajih in pokrajinah (Istra, Kambreško, Beneška Slovenija,Kanalska dolina, Ljubljana, Prekmurje, Porabje) v 20. stoletju,
- izdelovanja terenske vizualne dokumentacije pri raziskovalnem delu, vključno s snemanjem, popisovanjem, shranjevanjem, analiziranjem in interpretiranjem,
- obdelovanja in urejanja dokumentarnega gradiva (dokumentiranja, sestavljanja kronologij, klasificiranja, indeksiranja), analiziranja, interpretiranja in aplikacij biografskega gradiva (v šoli, muzejih, medijih),
- poznavanja prakse etnoloških oddelkov muzejev, zavodov za varstvo kulturne dediščine in raziskovalnih ustanov ter manjšinskih znanstvenih in kulturnih ustanov v Istri in Italiji,
- razumevanja prostorskih vidikov dediščine, razbiranja in prepoznavanja prostorskih zakonitosti v konkretnih okoljih in spoznavanja izkušenj za sodelovanje pri upravljanju s prostorom,
- poznavanja smernic izobraževalnega programa organizacije ICOMOS iz Colomba 1993 za usklajeno interdisciplinarno izobraževanje različnih disciplin sodelujočih pri kompetentnem delu z dediščino.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Za vpis v 2. letnik mora študent opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 54 KT, pri čemer mora opraviti vse temeljne predmete izbrane smeri.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije
URL