Ime kvalifikacije Magister govora/magistrica govoraDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje z ustreznih strokovnih področij (umetnosti, humanistike ali družboslovja) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; te obveznosti se določijo glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 KT.
Vsi kandidati morajo opraviti sprejemni izpit v obliki pogovora (oceno uspešnosti tvori: 90 % izpit, 10 % študijsko povprečje ocen na 1. stopnji).
 
ISCED področje ISCED področje
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično, abstraktno, analitično in sintetično razmišljanje,
  • izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
  • kompetentno in suvereno prenašanje usvojenih znanj v prakso,
  • povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
  • ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenos svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter za kompetentno in suvereno odločanje,
  • ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
  • pristop k timskemu načinu reševanja problemov ter za sestavljanje in vodenje strokovnih skupin,  
  • refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje novih virov znanja na strokovnem in znanstvenem področju,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • ocenjevanje lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
  • ocenjevanje in zagotavljanje kakovosti lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • inovativno uporabo znanstvenih metod,
  • pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov,
  • razvoj vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni sferi in zunaj nje,
  • ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
  • analizo in sintezo,
  • uporabo znanja v praksi,
  • načrtovanje in ravnanje s časom,
  • govorjenje in pisanje v slovenščini,
  • kritičnost in samokritičnost,
  • prilagajanje novim okoliščinam,
  • razvoj novih idej (ustvarjalnost),
  • reševanje problemov,
  • odločanje,
  • delo v skupini,
  • vodenje,
  • delo v interdisciplinarni skupini,
  • delovanje v mednarodnem okolju,
  • avtonomno delovanje,
  • oblikovanje in vodenje projektov,
  • iniciativnost in interpretativnost,
  • zavezanost etiki,
  • skrb za kakovost,
  • željo po uspehu,
(predmetno specifične kompetence)
  • zelo strokovno znanje s področja govora, 
  • analizo, pripravo in realizacijo govornega dogodka (umetniškega in neumetniškega),
  • komuniciranje preko medijev,
  • komuniciranje z  nestrokovnjaki o področju gledališča, radia, filma in televizije,
  • spoštovanje (jezikovne) različnosti in multikulturalnosti,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • poglobljeno in kritično spremljanje novosti v znanosti o govoru, jezikoslovju, literarni vedi, teatrologiji itd.,
  • analitično ocenjevanje lastnega ustvarjalnega postopka, 
  • slušno analizo govornega dogodka,
  • fonetično in fonološko analizo neumetnostnega in umetnostnega besedila,
  • popravo pomanjkljivosti v lastnem govoru,
  • prepoznavanje govora glede na jezikovno zvrstno pripadnost govorca, glede na vrsto besedila, glede na okoliščine govorne izvedbe itd.,
  • upoštevanje jezikovno pragmatičnih in retoričnih zakonitosti pri govornem oblikovanju,
  • prepoznavanje specifičnosti slovenske kulturne identitete, zlasti s stališča govorjenega jezika,
  • dokazovanje svojega znanja in talenta kot študijsko prakso v institucijah, ki uporabljajo govor kot izrazno sredstvo (gledališče, radio, televizija, film), prav tako pa tudi v pedagoškem procesu pri pouku književnosti,
  • pripravo in vodenje govornega akta skozi različne medije, 
  • prepoznavanje lastnih kreativnih specifik in zmožnosti,
  • pripravo in izvedbo govornega dogodka kot dela pouka književnosti,
  • jezikovno-govorno svetovanje z upoštevanjem posebnosti okolja, v katerem se govorni dogodek izvaja.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL