Ime kvalifikacije | Magister govora/magistrica govoraDodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma druge stopnje |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Magistrsko izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
2 leti
|
Kreditne točke | 120 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Vsi kandidati morajo opraviti sprejemni izpit v obliki pogovora (oceno uspešnosti tvori: 90 % izpit, 10 % študijsko povprečje ocen na 1. stopnji).
|
ISCED področje |
Umetnost in humanistika
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 8 |
- logično, abstraktno, analitično in sintetično razmišljanje,
- izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
- kompetentno in suvereno prenašanje usvojenih znanj v prakso,
- povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
- ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
- prenos svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
- zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter za kompetentno in suvereno odločanje,
- ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
- pristop k timskemu načinu reševanja problemov ter za sestavljanje in vodenje strokovnih skupin,
- refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
- samostojno iskanje novih virov znanja na strokovnem in znanstvenem področju,
- strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
- kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
- ocenjevanje lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
- ocenjevanje in zagotavljanje kakovosti lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
- inovativno uporabo znanstvenih metod,
- pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov,
- razvoj vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni sferi in zunaj nje,
- ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
- razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
- analizo in sintezo,
- uporabo znanja v praksi,
- načrtovanje in ravnanje s časom,
- govorjenje in pisanje v slovenščini,
- kritičnost in samokritičnost,
- prilagajanje novim okoliščinam,
- razvoj novih idej (ustvarjalnost),
- reševanje problemov,
- odločanje,
- delo v skupini,
- vodenje,
- delo v interdisciplinarni skupini,
- delovanje v mednarodnem okolju,
- avtonomno delovanje,
- oblikovanje in vodenje projektov,
- iniciativnost in interpretativnost,
- zavezanost etiki,
- skrb za kakovost,
- željo po uspehu,
- zelo strokovno znanje s področja govora,
- analizo, pripravo in realizacijo govornega dogodka (umetniškega in neumetniškega),
- komuniciranje preko medijev,
- komuniciranje z nestrokovnjaki o področju gledališča, radia, filma in televizije,
- spoštovanje (jezikovne) različnosti in multikulturalnosti,
- kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
- poglobljeno in kritično spremljanje novosti v znanosti o govoru, jezikoslovju, literarni vedi, teatrologiji itd.,
- analitično ocenjevanje lastnega ustvarjalnega postopka,
- slušno analizo govornega dogodka,
- fonetično in fonološko analizo neumetnostnega in umetnostnega besedila,
- popravo pomanjkljivosti v lastnem govoru,
- prepoznavanje govora glede na jezikovno zvrstno pripadnost govorca, glede na vrsto besedila, glede na okoliščine govorne izvedbe itd.,
- upoštevanje jezikovno pragmatičnih in retoričnih zakonitosti pri govornem oblikovanju,
- prepoznavanje specifičnosti slovenske kulturne identitete, zlasti s stališča govorjenega jezika,
- dokazovanje svojega znanja in talenta kot študijsko prakso v institucijah, ki uporabljajo govor kot izrazno sredstvo (gledališče, radio, televizija, film), prav tako pa tudi v pedagoškem procesu pri pouku književnosti,
- pripravo in vodenje govornega akta skozi različne medije,
- prepoznavanje lastnih kreativnih specifik in zmožnosti,
- pripravo in izvedbo govornega dogodka kot dela pouka književnosti,
- jezikovno-govorno svetovanje z upoštevanjem posebnosti okolja, v katerem se govorni dogodek izvaja.
Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo
URL