Ime kvalifikacije Magister geografije in …/magistrica geografije in …Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja geografije ali
  • zaključen študijski program prve stopnje v obsegu najmanj 180 ECTS s področja drugih družboslovnih, humanističnih in naravoslovnih ved, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija na dvopredmetnem nepedagoškem študijskem programu Geografija (te obveznosti obsegajo do 17 ECTS) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program s področja drugih družboslovnih, humanističnih in naravoslovnih ved, sprejet pred 11. 6. 2004, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija na dvopredmetnem nepedagoškem študijskem programu druge stopnje Geografija (te obveznosti obsegajo do 17 ECTS) ali
  • zaključen univerzitetni študijski program s področja geografije, sprejet pred 11. 6. 2004; kandidatu se prizna do 60 ECTS ali
  • zaključen univerzitetni študijski program s področja drugih družboslovnih, humanističnih in naravoslovnih ved, sprejet pred 11. 6. 2004; kandidatu se prizna do 30 ECTS.
ISCED področje ISCED področje
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje interdisciplinarne izobraževalne aktivnosti/izidi, pretežno družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • prenašanje teoretičnih spoznanj v prakso, evalvacijo lastne prakse in snovanje novih teoretskih konceptov,
  • iskanje in ustvarjanje novih virov znanja,
  • aktivno sodelovanje pri izdelavi regionalnih razvojnih aktov in preprečevanje okoljskih problemov v konkretni geografski regiji,
  • uporabo in razvijanje znanstvenih metod,
  • sporazumevanje v stroki in med strokami v domačem in mednarodnem prostoru,
  • strokovno kritičnost, odgovornost in iniciativnost,
  • vodenje izobraževalnih projektov in strokovnih organizacij,
  • vzpostavljanje timskega dela,
  • načrtovanje in vzdrževanje vseživljenjskega izobraževanja,
  • etično refleksijo ter vzpostavljanje standardov profesionalne etike,
  • razvoj spretnosti različnih vrst osebne in medosebne komunikacije (pisne, verbalne, grafične),
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanje družbeno-aplikativne vrednosti geografske znanosti v razvoju in varovanju okolja v konkretni geografski regiji,
  • koherentno obvladovanje in povezovanje geografskega znanja z znanji različnih področij in aplikacijo le-tega v razvoju geografske regije,
  • celovito analizo pokrajinotvornih dejavnikov, pojavov in procesov in njihovih medsebojnih zvez, kar je osnova za razumevanje načel trajnostnega razvoja na nivoju regije, države in planeta ter za odgovorno ravnanje s prostorom,
  • poznavanje strukture različnih tipov pokrajin ter aplikacijo osvojenih znanj v možnosti razvoja geografske regije in varovanje njenega okolja,
  • poznavanje pomena izobraževanja javnosti za skladen regionalni razvoj geografskih regij,
  • obvladanje geografskih razsežnosti varovanja okolja,
  • obvladovanje pomena zavarovanih območij in ekološko pomembnih območij kot potenciala za razvoj geografske regije,
  • obvladanje sodelovanja z javnostjo pri načrtovanju razvoja na lokalni in regionalni ravni.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje v drugi letnik študija mora študent zbrati najmanj 21 ECTS izmed obveznosti prvega letnika; med opravljenimi morajo biti obvezni predmeti Urejanje prostora, Geografija turizma in rekreacije, Geografija in gospodarski sistemi, Geografski informacijski sistemi in Ekoremediacije. Študent mora zbrati tudi določeno število kreditnih točk ECTS, ki ga predvideva drugi del dvopredmetnega študijskega programa.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Študent uspešno zaključi študij, ko opravi s študijskim programov predpisane obveznosti na obeh delih dvopredmetnega študijskega programa in tako skupno zbere 120 ECTS (60 ECTS na enem in 60 ECTS na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa).

Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta

URL