Ime kvalifikacije Magister dramaturgije in scenskih umetnosti/magistrica dramaturgije in scenskih umetnostiDodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja
2 leti
Kreditne točke 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Zaključen študijski program 1. stopnje z ustreznih umetniških oziroma strokovnih področij humanistike in družboslovja (še posebej s področja dramaturgije, študijev scenskih oziroma uprizoritvenih umetnosti, teatrologije, primerjalne književnosti ipd.) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje z drugih strokovnih področij, če je kandidat pred vpisom opravil študijske obveznosti, ki so bistvene za nadaljevanje študija; te obveznosti določi senat AGRFT glede na različnost strokovnega področja in obsegajo od 10 do največ 60 KT.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus posebne nadarjenosti in dokazati ustrezne psihofizične sposobnosti.
 
ISCED področje ISCED področje
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

SOK 8
EOK 7
Druga stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično, abstraktno, analitično in sintetično ter avtorsko in ustvarjalno razmišljanje,
  • izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
  • kompetentno in suvereno prenašanje usvojenih znanj v prakso,
  • povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
  • ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenos svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja (sposobnost transferja) ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter kompetentno in suvereno odločanje,
  • ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
  • pristop k timskemu načinu reševanja problemov ter sestavljanje in vodenje strokovnih skupin,  
  • refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje novih virov znanja na umetniškem, strokovnem in znanstvenem področju,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • ocenitev lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter za učinkovito in ekonomično delovanje,
  • ocenjevanje in zagotavljanje kakovosti lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov,
  • razvoj vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni sferi in zunaj nje,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
  • razvoj medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
(predmetno specifične kompetence)
  • individualno in skupinsko sodelovanje v institucionalnih in neinstitucionalnih gledališčih, na radiu, televiziji, pri filmu in v drugih medijih v Sloveniji in tujini,
  • analizo dramskih besedil in scenskih predstav in dogodkov, vsebinsko razlikovanje med različnimi dramskimi in scenskimi pojavi,
  • odzivanje v multijezikovnih in multikulturnih okoljih,  
  • razumevanje zgodovinsko utemeljene kompleksnosti v razmerju med dramskimi in gledališkimi pojavi,
  • umeščanje dramskih besedil v kulturna okolja, razumevanje zgodovinskih determinant in estetskih zakonitosti slovenskega in svetovnega gledališča,
  • prenos teoretičnih gledaliških znanj v umetniško prakso in obratno, 
  • oblikovanje metodoloških orodij, s katerimi je mogoča analiza dramskih besedil in gledaliških predstav ter njihova kritična presoja, 
  • avtonomno produkcijo gledaliških (dramskih) besedil, radijskih (slušnih) iger, televizijskih dram in scenarijev oziroma predlog za različne oblike scenskih dogodkov,
  • dramatiziranje in prirejanje literarnih ali neliterarnih del za potrebe gledališča in drugih medijev,
  • oblikovanje kompleksnega znanja za umetniško organizacijo, produkcijo in vodenje gledaliških in sorodnih institucij (radio, televizija, film),
  • prilagajanje specifičnega znanja delu v drugih umetniških ali množičnih medijih ter v kulturni produkciji na sploh.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK: raven 10)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL