Ime kvalifikacije | Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (VS) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko strokovno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
3 leta
|
Kreditne točke | 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
- analizo in sintezo ter predvidevanje rešitev ter posledic,
- uporabo znanj v praksi,
- razvoj kritične in samokritične presoje,
- komuniciranje in delovanje v timu,
- iniciativnost v procesu vseživljenjskega učenja,
- senzibilnost za okolje, kulturno in narodno identiteto,
- načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
- razumevanje posameznika, njegovih vrednot in vrednostnih sistemov,
- poznavanje, kritično vrednotenje in uporabo teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela,
- poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in kurikula prvega razreda osnovne šole,
- poznavanje vseh področij dejavnosti v vrtcu in predmetov v 1. razredu osnovne šole ter njihovo (interdisciplinarno) povezovanje v procesu učenja,
- učinkovito in fleksibilno organizacijo prostora in časa, izbiro didaktičnih in igralnih pripomočkov, fleksibilno časovno razporejanje dejavnosti in prehodov med njimi,
- opazovanje in spremljanje razvoja otrok ter prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju …) pri vzgojnem delu,
- zagotavljanje čustvene varnosti ter prepoznavanje in spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije,
- spodbujanje samostojnosti otrok in njihovih interesov v skladu z njihovo razvojno stopnjo ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja,
- učinkovito komunikacijo s starši in sodelavci in drugimi strokovnjaki ter poznavanje timskega dela in sodelovanje v strokovnem timu vrtca in šole.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi izpiti zbere najmanj 48 ECTS. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 1,2 (4 ECTS), vse obveznosti na vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Didaktika, Pedagoška psihologija, Teorija vzgoje, Predšolska pedagogika I in II, Razvojna psihologija, Začetno naravoslovje, Vokalno instrumentalni praktikum I in II. V 3. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz 1. letnika in zbere vsaj še 48 ECTS z opravljenimi izpiti iz 2. letnika. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 3,4 (3 ECTS), Praktično usposabljanje 5 (4 ECTS), vse obveznosti pri vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Elementarni likovno-pedagoški praktikum, Specialna pedagogika.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti v vrednosti 180 ECTS.