Ime kvalifikacije Diplomirani vzgojitelj predšolskih otrok (vs)/diplomirana vzgojiteljica predšolskih otrok (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit ali poklicna matura v programu predšolska vzgoja ali zdravstvena vzgoja ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževanje vzgojiteljev predšolskih otrok
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • analizo in sintezo ter predvidevanje rešitev ter posledic,
  • uporabo znanj v praksi,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • komuniciranje in delovanje v timu,
  • iniciativnost v procesu vseživljenjskega učenja,
  • senzibilnost za okolje, kulturno in narodno identiteto,
  • načrtovanje in izvajanje dejavnosti,
  • razumevanje posameznika, njegovih vrednot in vrednostnih sistemov,

 

(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje, kritično vrednotenje in uporabo teorij o otroštvu, razvoju in učenju pri načrtovanju, izvajanju in evalvaciji vzgojnega dela,
  • poznavanje in avtonomno izvajanje kurikula za predšolsko področje in kurikula prvega razreda osnovne šole,
  • poznavanje vseh področij dejavnosti v vrtcu in predmetov v 1. razredu osnovne šole ter njihovo (interdisciplinarno) povezovanje v procesu učenja,
  • učinkovito in fleksibilno organizacijo prostora in časa, izbiro didaktičnih in igralnih pripomočkov, fleksibilno časovno razporejanje dejavnosti in prehodov med njimi,
  • opazovanje in spremljanje razvoja otrok ter prepoznavanje in upoštevanje individualnih potreb in drugih razlik med otroki (v osebnostnih lastnostih, sposobnostih, zmožnostih, kognitivnih stilih, družinskem oz. socialno-kulturnem okolju …) pri vzgojnem delu,
  • zagotavljanje čustvene varnosti ter prepoznavanje in spodbujanje radovednosti otrok, upoštevanje notranje motivacije,
  • spodbujanje samostojnosti otrok in njihovih interesov v skladu z njihovo razvojno stopnjo ter spodbujanje raziskovalnega in aktivnega učenja,
  • učinkovito komunikacijo s starši in sodelavci in drugimi strokovnjaki ter poznavanje timskega dela in sodelovanje v strokovnem timu vrtca in šole.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi izpiti zbere najmanj 48 ECTS. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 1,2 (4 ECTS), vse obveznosti na vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Didaktika, Pedagoška psihologija, Teorija vzgoje, Predšolska pedagogika I in II, Razvojna psihologija, Začetno naravoslovje, Vokalno instrumentalni praktikum I in II. V 3. letnik napreduje, če opravi vse izpite iz 1. letnika in zbere vsaj še 48 ECTS z opravljenimi izpiti iz 2. letnika. Obvezno mora opraviti Praktično usposabljanje 3,4 (3 ECTS), Praktično usposabljanje 5 (4 ECTS), vse obveznosti pri vajah in izpite pri naslednjih predmetih: Elementarni likovno-pedagoški praktikum, Specialna pedagogika.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Študij konča, kdor opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti v vrednosti 180 ECTS.

Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta

URL