Ime kvalifikacije | Diplomirani socialni pedagog (un)/diplomirana socialna pedagoginja (un)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
4 leta
|
Kreditne točke | 240 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
- komuniciranje, svetovalno/timsko delo,
- sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
- fleksibilno uporabo znanja v praksi,
- avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
- splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
- iniciativnost/ambicioznost (vrednota osebnega stalnega napredovanja in strokovnega usposabljanja),
- informacijsko pismenost,
- upravljanje s časom, samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
- komuniciranje v tujem jeziku,
- poznavanje in razumevanje socialnih sistemov, vodenja, institucionalnih okvirov dela (posebej procesov v šoli in kulturi),
- občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
- poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
- znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
- poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
- uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
- razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
- poznavanje, razumevanje in usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
(predmetnospecifične kompetence)
- poznavanje teoretičnih osnov področja socialne pedagogike in njihovo uporabo v praksi,
- poznavanje in kritično razumevanje različnih odklonskih pojavov,
- razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije, socialnega izključevanja ter njihovo preprečevanje,
- razumevanje različnih pojavnih oblik osebnega in socialnega nasilja ter njegovih vzrokov,
- poznavanje, razumevanje in upoštevanje posameznika skoz prizmo različnih teoretskih modelov,
- razumevanje različnosti kot kvalitete, sprejemanje drugačnosti, odklonskosti in drugih kultur in subkultur; neobsojajoče delo,
- empatičnost in komunikacijsko odprtost,
- zavedanje in refleksijo lastnih prispevkov v delu z ljudmi; prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj, motiviranost za supervizijske in intervizijske oblike dela,
- oceno kakovosti in možnosti v posameznikovih socialnih mrežah (sorodstvo, sosedstvo, mreža institucij, itd.),
- razumevanje institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike, ozaveščanje lastne institucionalne vpetosti,
- načrtovanje in oblikovanje individualiziranih programov socialno pedagoškega dela,
- razumevanje in obvladovanje različnih oblik socialno pedagoškega dela (preventivnega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.),
- strokovno delo, usmerjeno v življenjsko polje uporabnika; delo v obstoječih socialnih pogojih,
- sodelovanje in delo s starši, družinami in drugimi pomembnimi uporabnikovimi socialnimi skupinami,
- vzgojno/svetovalno delo s posamezniki in skupinami v okviru institucij,
- izveninstitucionalno in skupnostno delo,
- sodelovalno delo v večdisciplinarnih strokovnih, projektnih, analitičnih, evalvacijskih skupinah,
- pripravo, vodenje in evalvacijo posebnih socialno pedagoških projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.),
- socialno marketinško delovanje (uveljavljanje in promoviranje socialno pedagoških načel v javnosti),
- analitično in raziskovalno delo na področju socialne pedagogike za potrebe razvoja prakse.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 54 KT. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh delov programa (obvezni, izbirni ipd.). Študij zaključi s predstavitvijo in zagovorom diplomskega projekta.