Ime kvalifikacije Diplomirani socialni pedagog (un)/diplomirana socialna pedagoginja (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
4 leta
Kreditne točke 240 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje izobraževalne znanosti
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • komuniciranje, svetovalno/timsko delo,
  • sintetično, analitično, ustvarjalno mišljenje ter reševanje problemov,
  • fleksibilno uporabo znanja v praksi,
  • avtonomnost, (samo)kritičnost, (samo)refleksivnost, (samo)evalviranje in prizadevanje za kakovost,
  • splošno razgledanost, komuniciranje s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
  • iniciativnost/ambicioznost (vrednota osebnega stalnega napredovanja in strokovnega usposabljanja),
  • informacijsko pismenost,
  • upravljanje s časom, samopripravo in načrtovanje, samokontrolo izvajanja načrtov,
  • komuniciranje v tujem jeziku,
  • poznavanje in razumevanje socialnih sistemov, vodenja, institucionalnih okvirov dela (posebej procesov v šoli in kulturi),
  • občutljivost/odprtost za ljudi in socialne situacije,
  • poznavanje in razumevanje razvojnih zakonitosti, razlik in potreb posameznika,
  • znanje o vzgojnih in izobraževalnih konceptih, njihovih filozofskih in zgodovinskih temeljih,
  • poznavanje in razumevanje institucionalnih okvirov dela (zahtev, zakonodaje, dokumentacijskih potreb, pravnih vidikov vzgojno-izobraževalnega dela),
  • uporabo informacijsko komunikacijske tehnologije v vzgoji in izobraževanju,
  • razumevanje individualnih vrednot in vrednotnih sistemov, obvladovanje profesionalno-etičnih vprašanj,
  • poznavanje, razumevanje in usmerjenost v inkluzivno, nediskriminativno delo, multikulturalnost,
(predmetnospecifične kompetence)
  • poznavanje teoretičnih osnov področja socialne pedagogike in njihovo uporabo v praksi,
  • poznavanje in kritično razumevanje različnih odklonskih pojavov,
  • razumevanje procesov stigmatiziranja, marginalizacije, socialnega izključevanja ter njihovo preprečevanje,
  • razumevanje različnih pojavnih oblik osebnega in socialnega nasilja ter njegovih vzrokov,
  • poznavanje, razumevanje in upoštevanje posameznika skoz prizmo različnih teoretskih modelov,
  • razumevanje različnosti kot kvalitete, sprejemanje drugačnosti, odklonskosti in drugih kultur in subkultur; neobsojajoče delo,
  • empatičnost in komunikacijsko odprtost,
  • zavedanje in refleksijo lastnih prispevkov v delu z ljudmi; prevzem odgovornosti za lasten poklicni razvoj, motiviranost za supervizijske in intervizijske oblike dela,
  • oceno kakovosti in možnosti v posameznikovih socialnih mrežah (sorodstvo, sosedstvo, mreža institucij, itd.),
  • razumevanje institucionalnega delovanja, vpliva institucij na uporabnike, ozaveščanje lastne institucionalne vpetosti,
  • načrtovanje in oblikovanje individualiziranih programov socialno pedagoškega dela,
  • razumevanje in obvladovanje različnih oblik socialno pedagoškega dela (preventivnega, vzgojnega, svetovalnega, kompenzacijskega, socialno integrativnega, itd.),
  • strokovno delo, usmerjeno v življenjsko polje uporabnika; delo v obstoječih socialnih pogojih,
  • sodelovanje in delo s starši, družinami in drugimi pomembnimi uporabnikovimi socialnimi skupinami,
  • vzgojno/svetovalno delo s posamezniki in skupinami v okviru institucij,
  • izveninstitucionalno in skupnostno delo,
  • sodelovalno delo v večdisciplinarnih strokovnih, projektnih, analitičnih, evalvacijskih skupinah,
  • pripravo, vodenje in evalvacijo posebnih socialno pedagoških projektov (npr. projektov prostovoljnega ali preventivnega dela, zagovorništva, skupin samopomoči, itd.),
  • socialno marketinško delovanje (uveljavljanje in promoviranje socialno pedagoških načel v javnosti),
  • analitično in raziskovalno delo na področju socialne pedagogike za potrebe razvoja prakse.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Splošen pogoj za napredovanje iz nižjega letnika v višji letnik je pridobitev najmanj 54 KT. Manjkajoče KT iz predhodnega letnika mora študent opraviti najkasneje v naslednjem letniku.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent zbrati vse predvidene kreditne točke iz vseh delov programa (obvezni, izbirni ipd.). Študij zaključi s predstavitvijo in zagovorom diplomskega projekta.

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL