Ime kvalifikacije Diplomirani organizator poslovanja v hotelirstvu in turizmu (vs)/diplomirana organizatorka poslovanja v hotelirstvu in turizmu (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu
ISCED področje ISCED področje
Transport, varnost, gostinstvo in turizem, osebne storitve
ISCED podpodročje isced podpodročje hotelirstvo in gostinstvo
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

(splošne kompetence)

  • reševanje zahtevnih strokovnih in delovnih nalog in problemov na osnovi pridobljenega strokovnega znanja,
  • odgovorno, samostojno in kritično vrednotenje, odločanje in vodenje,
  • razumevanje in uporabo ekonomskih in pravnih znanj in zakonitosti poslovanja podjetij,
  • vodenje projektov,
  • razvoj moralnih vrednot, samoiniciativnosti, pozitivnega odnosa do drugačnosti,
  • delo v skupini in vodenje timov, reševanje konfliktov,
  • razumevanje vloge in specifike gostinstva in turizma, obvladovanje horizontalne in vertikalne verige ustvarjanja dodane vrednosti v gostinstvu in turizmu,
  • izvedbo dogodkov, poznavanje protokola,
  • poznavanje značilnosti turistične ponudbe na nacionalni in lokalni ravni, poznavanje nosilcev razvoja turizma in njihove organiziranost,
  • obvladovanje komunikacijskih sposobnosti v mednarodnem okolju,

(predmetnospecifične kompetence)

  • poznavanje in razumevanje makro- in mikroekonomskih zakonitosti poslovanja podjetij in osnovnih pravil oblikovanja cen ter analiziranje uspešnosti podjetja,
  • razumevanje osnov in pomena prava, etičnih kodeksov ter poznavanje in pravilno uporabo pravnih zakonitosti na področju turizma,
  • razumevanje in uporabo statističnih metod ter ustrezno interpretacijo le-teh,
  • poznavanje dopolnilnih turističnih dejavnosti in njihovih specifičnih zakonitosti na turističnem trgu,
  • analiziranje turističnega povpraševanja in turistične ponudbe, poznavanje spremljanja strategije razvoja turizma na nacionalni in globalni ravni,
  • pripravo poslovnega načrta, razumevanje in ugotavljanje ekonomske učinkovitosti turistične dejavnosti,
  • razumevanje potrošnje posameznikov in skupin z modeli nakupnega odločanja za uspešno trženje turističnih proizvodov in storitev ter managementa trženjskih odnosov, za izdelavo trženjskega načrta in uporabo tehnologij e-poslovanja in e-trženja,
  • razvijanje sposobnosti samostojnega vodenja in izvedbe različnih vrst projektov predvsem s področja hotelirstva in turizma,
  • poznavanje sestave in sistematike živil, načrtovanje organiziranja prehrane za različne ciljne skupine z upoštevanjem pravilnega izbora živil, tehnologije, postopkov priprave in higienskih standardov, poznavanje slovenskih narodnih in zaščitenih jedi ter mednarodne kuhinje,
  • pisno in ustno komuniciranje v tujih jezikih v različnih strokovnih in vsakodnevnih situacijah in okoliščinah, za obdelovanje in razumevanje podatkov v tujem jeziku ter njihove aplikativne uporabe,
  • razumevanje pomena in vloge komunikacije pri delu z gosti različnih kultur ter pravilno in ustrezno uporabo komunikacijskih tehnik,
  • razumevanje konceptov in modelov ravnanja z ljudmi v hotelskih in turističnih organizacijah (obvladovanje procesa izbora zaposlenih in njihovega uvajanja, spremljanje procesa poklicnega razvoja zaposlenih),
  • razumevanje vloge in pomena managementa pri organizaciji dogodkov in prireditev, (obvladovanje komuniciranja z naročniki, sposobnost izdelave finančnega plana, trženje, obvladovanje PR, uporaba človeških virov, izdelava organizacijske in tehnične dokumentacije, priprava gradiva, pogodb in evalvacij),
  • razumevanje vloge in pomena izbire kraja dogodkov in prireditev, razvoj turističnih destinacij in prepoznavanje potreb po povezovanju subjektov turističnega sistema v turistični destinaciji,
  • razumevanje pomena in oblik javno zasebnega partnerstva v turistični destinaciji, poznavanje pomena naravne in kulturne dediščine v krajih, spremljanje in upoštevanje smernic trajnostnega razvoja na destinaciji.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje v drugi letnik dodiplomskega študija mora študent doseči najmanj 45 KT iz prvega letnika, za napredovanje v tretji letnik najmanj 45 KT iz drugega letnika in opraviti vse obveznosti iz prvega letnika v obsegu 105 KT.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Študent uspešno zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti. 

Visoka šola za hotelirstvo in turizem Bled

URL