Ime kvalifikacije Diplomirani kulturolog in antropolog (un)/diplomirana kulturologinja in antropologinja (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura v kateremkoli srednješolskem programu in izpit iz maturitetnega predmeta: filozofija, sociologija ali umetnostna zgodovina; če je kandidat omenjeni predmet že opravil v okviru poklicne mature, pa mora opraviti izpit iz kateregakoli drugega maturitetnega predmeta ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Družbene vede, novinarstvo in informacijska znanost
ISCED podpodročje isced podpodročje sociologija in študiji kultur
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • vpogleda v razvoj antropološke in kulturološke vede,
  • vpogleda v razvoj sodobne humanistike ter kulture in družbe nasploh
  • pregleda nad širokimi in raznovrstnimi regionalnimi kulturami, oblikami in načini življenja,
  • pregleda nad tematskimi sklopi, ki vsak s svojega vidika analizirajo družbeno in kulturno izkušnjo od elementov materialnega kulturnega izročila do temeljnih religijskih in ostalih duhovnih pojavov,
  • dela na področju humanističnih znanosti in kulture, ki vodijo in usmerjajo v nadaljnje oblikovanje profilov uglednih regionalnih, nacionalnih in mednarodnih kadrov, odgovornih za upravljanje s kulturo in politiko,
  • opravljanja samostojnega strokovnega dela na področju humanistike in družboslovja, pomoči v institucionalnih enotah centralne in lokalne ravni države, dela v kulturnih ustanovah, ustanovah civilne družbe, uredništvih založb, revij, dela v okviru televizijskih in radijskih ter drugih sodobnih medijev,
  • obvladovanja širokega razpona kvalitativnih (analiza besedil, zbiranje avtobiografskih pripovedi, pol/ne/strukturirani intervjuji idr.) in kvantitativnih (telefonsko, terensko, spletno, pisno anketiranje, analiza socialnih omrežij idr.) metod raziskovanja,
  • razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, kritične presoje in oblikovanja samostojnih pisnih besedil (člankov, referatov, razprav itd.),
  • nadaljnjega študija in kritične presoje aktualnih družbenih in političnih dogodkov, razlaganja in vrednotenja političnih in družbenih fenomenov,
  • zavezanosti profesionalni etiki,
  • kritičnega preverjanja pisnih in ustnih virov, informacij in analize fenomenov,
  • analize fenomenov v lokalnem, nacionalnem in mednarodnem političnem, družbenem, ekonomskem, kulturnem in drugih kontekstih,
  • uporabe teoretskih in praktičnih raziskovalnih metod,
  • razvijanja kritične presoje, ki bo pripomogla k objektivnosti doseženih rezultatov,
(predmetnospecifične kompetence)
  • razumevanja o nastanku, zgodovini in utemeljitvi kulturnih študijev oz. antropologije,
  • poznavanja in razumevanja splošne strukture kulturnih študijev in antropologije, njune medsebojne navezave ter razmerja do njunih poddisciplin,
  • koherentnega obvladovanja temeljnih znanj s področja kulturnih študijev oz. antropologije ter povezovanja le-teh z znanji z drugih področij,
  • reševanja konkretnih problemov, ki se mu bodo zastavljali pri delu, pri čemer bo lahko uporabljal ustrezna znanja, znanstvene metode in veščine, ki si jih je pridobil v času študija,
  • umestitve novih informacij in interpretacij v kontekst kulturnih študijev oz. antropologije,
  • razumevanja razvoja različnih teorij s svojega področja ter drugih relevantnih področij ter uporabe teh teorij pri reševanju konkretnih delovnih problemov,
  • razumevanja najrazličnejših družbenih, kulturnih in etničnih skupin in posameznikov,
  • tolmačenja najrazličnejših družbenih, kulturnih in etničnih skupin in posameznikov,
  • povezovanja in posredovanja informacij z omenjenih področij,
  • razumevanja informacij (navajen je hitro  interpretirati, kontekstualizirati in poenostaviti informacijo in jo narediti razumljivo širši javnosti),
  • multikulturalnosti in medkulturnosti (uspešno se giblje med različnimi kulturami in se v multietničnosti počuti doma),
  • razumevanja in pomoči pri reševanju družbenih problemov (staranje, konflikt, odtujevanje, bolezni, migracije ...),
  • opažanja (opazovanje z udeležbo),
  • interpretativne povezave med terenskim in teoretičnim proučevanjem kulturnih pojavov,
  • komunikacije in literarnosti (poznavanje navad ljudi in njihovih medčloveških odnosov, razumevanje sveta skozi več jezikov in več kultur),
  • analize (obvladovanje analize tako kvalitativnih kot kvantitativnih podatkov),
  • dela na področju predstavljanja kulturnega izročila in s tem povezanega dela v turizmu in v drugih sorodnih področjih v javnem in zasebnem sektorju,
  • čuta za umetnost in starine (hitro spozna, oceni, klasificira in katalogizira redke, stare in vredne objekte in predmete),
  • organizacije kulturnega in ekoturizma (zmožen organizacije potovanj, ekskurzij, srečanj, razstav, prireditev, izdajanja revije ...),
  • uporabe najnovejše informacijsko-komunikacijske in medijske tehnologije, ki je relevantna za področje kulturnih študijev in antropologije.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza na Primorskem, Fakulteta za humanistične študije

URL