Ime kvalifikacije | Diplomirani inženir stavbarstva (un)/diplomirana inženirka stavbarstva (un)Dodaj v primerjalnik [1] |
---|---|
Tip kvalifikacije | Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
3 leta
|
Kreditne točke | 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
|
ISCED področje |
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
|
ISCED podpodročje | |
Raven kvalifikacije |
SOK 7 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
- obvladanja osnovnih znanj s področja matematike in fizike, mehanike, metodologije inženirskega načrtovanja,
- obvladanja specifičnih strokovnih osnov s področja gradbene fizike, znanja o materialih, mehanike gradbenih konstrukcij,
- razumevanja, da je potrebno slediti razvoju,
- reševanja problemov v skladu z metodologijo inženirskega oblikovanja,
- uporabe in izbora razpoložljivega instrumentarija na teoretični ravni, uporabe računalniške programske opreme in eksperimentov,
- samostojne izvedbe projektov za načrtovanje in izvedbo na ravni enostavnih stavb ter vklapljanja v skupine, ki načrtujejo zahtevne objekte,
- zaznave zunanjih vplivov, kot so vplivi na okolje, zdravje, varnost, kulturo,
- uporabe ustreznih metod za učenje, načrtovanje, računanje, analizo ter obdelavo in predstavitev podatkov,
- spremljanja zakonodaje,
- spremljanja razvoja tehničnih predpisov in standardov,
- sodelovanja pri prenosu teoretičnega znanja v izvedbene projekte na ravni načrtovanja in izvedbe, njihove fizične uresničljivosti, ekonomske vrednosti in finančne izvedljivosti,
- razvoja socialnih kompetenc, ki zajemajo predvsem področje komunikacij,
(predmetnospecifične kompetence)
- obvladanja osnovnih znanj na področju matematike, fizike,
- obvladanja določenih znanj na področjih, ki predstavljajo specifične osnove za gradbeno stroko (gradbeni materiali, gradbena fizika, gradbena mehanika , sistemska analiza, gradbeno-arhitektonska informatika),
- obvladanja strokovnih področij, ki pokrivajo načrtovanje, izvedbo, vzdrževanje in odstranitev stavb: oblikovanje bivalnega in delovnega prostora, nosilno konstrukcijo, zaščitne konstrukcije, vodenje projektov in z njimi povezane informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- razumevanja geneze grajenega bivalnega in delovnega okolja,
- obvladanja postopka funkcionalne analize,
- uporabe osnovnih, specifičnih in strokovnih znanj za reševanje inženirskih problemov enostavnih in manj zahtevnih stavb in sodelovanja v skupinah, ki načrtujejo zahtevne objekte,
- uporabe in izbire analitičnih metod in orodij,
- izvajanja kritične, primerjalne analize problemov, ki nastajajo pri načrtovanju, izvedbi in uporabi nosilnih in zaščitnih konstrukcij stavb,
- sledenja razvoju novih postopkov, materialov in tehnologij na področju gradbeništva in na gradbeništvu komplementarnih področjih,
- analize sestavnih elementov stavbe: nosilne konstrukcije, toplotne, hidro, zvočne, psihofizične in protipožarne zaščite na ravni stavbe in jo nadgrajevati predvsem v okviru dinamičnih sistemov,
- koncipiranja problemov,
- samostojne izdelave načrtov v skladu s kompetencami ZGO, sodelovanja pri izdelavi načrtov zahtevnih objektov,
- sodelovanja pri razvoju,
- uporabe metod za konceptualno načrtovanje na ravni zaščitnih konstrukcij,
- povezovanja z drugimi strokovnimi področji, predvsem s tistimi, ki pokrivajo instalacije v stavbi,
- vklapljanja v proizvodno potrošni socio ekološki krog z uporabo metodološkega instrumentarija (sistemska analiza), ki ga pridobi na področju inženirske analize in inženirskega načrtovanja,
- poznavanja osnovnih raziskovalnih metod,
- identifikacije problemskih področij in območij,
- obvladanja uporabe funkcionalne analize,
- poiskati ustrezne vire,
- poznavanja filozofije inženirskega načrtovanja,
- pregleda in obvladanja nekaterih izkušenj o poteku določenih postopkov/projektov pri načrtovanju v biroju in pri izvedbah na terenu ter proizvodnji gradbenih materialov,
- organiziranja, vodenja in ocenjevanja enostavnih in manj zahtevnih projektov in se vklopiti v skupine, ki delajo to na zahtevnih projektih,
- sprejemanja novih virov: gradbenih materialov in sistemov,
- povezovanja teoretičnih osnov vodenja projektov s prakso,
- uporabe različnih metod za sprejemanje odločitev,
- samostojnega dela in vključevanja v sodelovanje v skupini,
- posredovanja svojih zamisli in izdelkov drugim s primernim izborom komunikacijskega medija,
- zavedanja svoje odgovornosti v okviru dejavnosti, kjer imajo odločitve velike finančne posledice, v okoljih, kjer postaja destruktivni management vrlina,
- razpoznavanja različnih interesnih skupin, ki se pojavljajo v postopku načrtovanja in gradnje,
- kreativnega in odgovornega sodelovanja z vsemi dejavniki, ki sodelujejo pri življenjskem krogu stavbe,
- zavedanja, da je študijski program, ki ga opravlja le del študijskega procesa, ki ga mora opravljati neprekinjeno v svoji profesionalni karieri.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti za vpis v višji letnik, določene s študijskim programom.
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.