Ime kvalifikacije Diplomirani inženir arhitekture (un)/diplomirana inženirka arhitekture (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura v kateremkoli srednješolskem programu in izpit iz maturitetnega predmeta matematika oziroma tuj jezik, če je kandidat matematiko že opravil pri poklicni maturi ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Tehnika, proizvodne tehnologije in gradbeništvo
ISCED podpodročje isced podpodročje arhitektura, prostorsko načrtovanje in urbanizem
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:

(splošne kompetence)

  • obvladanja temeljnih znanj arhitekturnega poklica, kot so naravoslovne vede, humanistične vede, informatika,
  • poznavanja osnovnih kompetenc arhitekturne stroke,
  • kreativnosti in inovativnosti v procesih načrtovanja,
  • analize, sinteze in predvidevanja rešitev ter posledic,
  • obvladovanja osnov raziskovalnih metod, postopkov in procesov, razvoja kritične in samokritične presoje,
  • uporabe znanja v praksi,
  • razvoja komunikacijskih sposobnosti in spretnosti, vključno komunikacij v mednarodnem okolju,
  • etične refleksije in zavezanosti profesionalni etiki,
  • kooperativnosti, dela v skupini, tako v interdisciplinarnem kot v mednarodnem okolju,

(predmetnospecifične kompetence)

  • na podlagi osvojenega temeljnega znanja s področja arhitekturnega projektiranja izpolniti estetske in tehnične zahteve,
  • poznavanja in razumevanja zgodovine ter teorije arhitekture in z njo povezanih umetnosti, tehnologije in znanosti,
  • poznavanja lepih umetnosti in njenih vplivov na kvaliteto arhitekturnega projektiranja,
  • razumevanja prvin urbanizma, planiranja in ostalih veščin s področja prostorskega načrtovanja in planiranja,
  • povezovanja osnov inženirske ekonomike in problematike varstva okolja s problematiko projektiranja gradbenih konstrukcij in gradbenih izdelkov,
  • delovanja v procesu arhitekturnega projektiranja in arhitekturnega nadzora gradbenih del v smislu ustrezne kakovosti in cene ter izvajanja neodvisne tehniške presoje na podlagi znanstvene analize in sinteze,
  • razumevanja pomena in potrebe po vzpostavljanju harmoničnega odnosa med človekom in stavbami, med stavbami in njihovim okoljem s ciljem zadovoljevanja človekovih potreb in vzpostavljanja ustreznega merila,
  • razumevanja prvin poklica arhitekta (arhitekturne etike) in družbene vloge arhitekta,
  • poznavanja in razumevanja zasnove arhitektonskih konstrukcij ter ostalih inženirskih znanj, ki so vezana na načrtovanje objektov,
  • poznavanja in razumevanja tehničnih segmentov »delovanja« stavbe s ciljem zadovoljevanja potreb kvalitetnega bivanja,
  • poznavanja in razumevanja procesa arhitekturnega projektiranja stavbe v soodvisnosti z ekonomiko načrtovanja,
  • poznavanja in razumevanja sinteznih znanj, ki ključno vplivajo na proces arhitekturnega projektiranja z delnim obvladovanjem posamičnih segmentov,
  • poznavanja in razumevanja modularne koordinacije,
  • poznavanja in razumevanja osnov zgodovinskega razvoja arhitekture ter umetnosti,
  • poznavanja in razumevanja osnov prostorskega planiranja ter urbanističnega načrtovanja,
  • poznavanja in razumevanja osnov varovanja grajene dediščine,
  • reševanja posameznih (manj zahtevnih) delovnih problemov z uporabo znanstvenih metod in postopkov,
  • sodelovanja pri projektno - tehnični izdelavi arhitekturnih načrtov,
  • samostojnega in kreativnega opravljanja določenih (manj zahtevnih) nalog s področja arhitekturnega načrtovanja, opravljanja posameznih zahtevnejših nalog znotraj načrtovalske skupine,
  • ustrezne projektno - tehnične izdelave manj zahtevnih arhitekturnih in gradbenih detajlov,
  • komuniciranja znotraj organizacije in navzven s partnerji in strankami,
  • koherentnega obvladovanja temeljnega znanja (naravoslovne vede, matematika, informatika, mehanika, gradbeni materiali) ter povezovanja znanja z različnih področij in njihove aplikacije,
  • uporabe informacijsko-komunikacijskih tehnologij in sistemov na temeljnem in osnovnem strokovnem področju,
  • umeščanja novih informacij in interpretacij v kontekst temeljne discipline,
  • razumevanja splošne strukture temeljne discipline ter povezanosti med njenimi poddisciplinami,
  • razvoja veščin in spretnosti pri uporabi znanja na določenem strokovnem področju.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10). 

Študent napreduje v 2. letnik, če opravi obveznosti 1. letnika v višini najmanj 40 ECTS, obvezno morajo biti opravljene obveznosti iz Arhitekturnega projektiranja I, Arhitekturnega projektiranja II in Arhitekturnih elemenov I.
Študent napreduje v 3. letnik, če ima opravljene vse obveznost 1. letnika in obveznosti 2. letnika v višini najmanj 40 ECTS, obvezno morajo biti opravljene obveznosti pri Studio I, Studio II in Arhitekturni elementi II.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti – in tako zbrati najmanj 180 ECTS.

Univerza v Mariboru, Fakulteta za gradbeništvo

URL