Ime kvalifikacije Diplomirani gledališki režiser (un)/diplomirana gledališka režiserka (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
Vsi kandidati morajo opraviti preizkus posebne nadarjenosti in dokazati ustrezne psihofizične sposobnosti.
ISCED področje ISCED področje
Umetnost in humanistika
ISCED podpodročje isced podpodročje glasba, ples in uprizoritvene umetnosti
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence) 
  • logično, abstraktno, analitično in sintetično razmišljanje, 
  • izražanje strokovnega znanja v pisni in ustni obliki in njegovo kritično reflektiranje in vrednotenje,
  • kompetentno in suvereno prenašanje znanj v prakso,
  • povezovanje pridobljenih znanj in usposobljenosti z različnimi področji, njihovo samostojno poglabljanje in izpopolnjevanje,
  • ustrezno kontekstualiziranje in samostojno nadgrajevanje informacij,
  • prenašanje svojih znanj in sposobnosti na druga problemska področja ter njihovo reševanje intra- in interdisciplinarno,
  • zaznavanje in inovativno reševanje kompleksnejših problemov in konfliktnih situacij ter kompetentno in suvereno odločanje,
  • ustrezno odzivanje na nove situacije ter ustvarjanje novih konceptov,
  • spoznavanje in uporabo skupinske komunikacije ter sestavljanje in vodenje skupine,
  • refleksijo in samorefleksijo, kritično in celostno razmišljanje,
  • samostojno iskanje novih virov znanja na umetniškem, strokovnem in znanstvenem področju,
  • strokovno in učinkovito uporabo IKT pri iskanju, izbiranju, obdelavi, predstavitvi in posredovanju informacij,
  • kompetentno sprejemanje mnenj drugih in suvereno ter argumentirano odzivanje nanje,
  • oceno lastne in tuje zmožnosti in sposobnosti ter učinkovito in ekonomično delovanje,
  • ocenjevanje in zagotavljanje kakovosti lastnega dela ter zviševanje standardov kakovosti v delovnem okolju,
  • inovativno uporabo znanstvenih metod,
  • pridobivanje, koncipiranje in vodenje projektov,
  • razvijanje vodstvenih sposobnosti in oblikovanje kakovostnih in učinkovitih medčloveških odnosov v strokovni sferi in zunaj nje,
  • kritično in poglobljeno spremljanje aktualnega dogajanja v medijih,
  • ustvarjalno osmišljanje podatkov in sintetiziranje informacij,
  • razvijanje medkulturne komunikacije v formalnih in neformalnih položajih,
(predmetno specifične kompetence)
  • vodenje in usmerjanje,
  • komunikacijo in motivacijo,
  • ustveno inteligenco in empatijo, postavljanje v različne vloge (perspektive), 
  • teoretično in praktično poznavanje človeške psihologije, psiholoških tipov, psihologije in dinamike v skupinah, 
  • igralske izkušnje in izkušnje javnega nastopanja, 
  • poznavanje igralskega besednjaka, 
  • obvladovanje aktivnega in učinkovitega usmerjanja z glagoli, slikami itd., pojmi, ki so inspirativni in izvedljivi,
  • teoretično in izkustveno poznavanje igralskih tehnik in ustvarjalnih postopkov, 
  • dobro prepoznavanje igralske (ne)ekspresivnosti, 
  • analizo igralskih kvalitet in blokad oziroma težav, 
  • uporabo dvojnosti situacije in dogodka v gledališču, 
  • oblikovanje delov in celote, občutek za obliko, občutek za celoto,
  • izpostavljanje (izluščenje) bistva, 
  • teoretično in praktično dramaturgijo gledališkega dogodka,
  • ekonomijo v dramaturški uporabi gledaliških sredstev,
  • obvladovanje metafore, znaka, simbola, 
  • montažo, 
  • občutenje ritma in gledališkega časa, 
  • raznovrstno ustvarjanje atmosfere,
  • razumevanje izvirnosti gledališke misli (poante) in ustvarjalno ter inovativno prevajanje le-te v jezik gledališča, 
  • opazovanje fenomena gledališča, zavest ter vsestransko obvladovanje in uporabo vseh polj gledališkega jezika, 
  • zavedanje in uporabo prostorskega,
  • zavedanje in uporabo vizualnega, 
  • razumevanje psihologije barv, oblik, prostora, 
  • razumevanje atmosfere v likovnem (prostor in atmosfera),
  • razumevanje prostora in dramaturgije, 
  • razumevanje dramaturgije in likovnega v predstavi (dramaturgija v sceni, kostumih, rekvizitih, luči, maski, videu),
  • obvladanje teoretičnega in praktičnega znanja o vizualnem in likovnem, 
  • obvladanje teoretičnega in praktičnega znanja o likovni umetnosti, arhitekturi itd., 
  • razumevanje simbola, znaka, metafore v likovnem, 
  • ekonomijo v uporabi vizualnih sredstev v gledališču,
  • razumevanje tehnologije gledališča (oder, delavnice, postopki itd.), 
  • razumevanje tehnologije v oblikovanju luči, 
  • zavedanje in manipulacijo zvočnega, 
  • razumevanje psihologije zvoka, 
  • razumevanje igralčevega glasu govora, jezika, 
  • razumevanje zvočne slike dialoga, 
  • razumevanje atmosfere in zvoka, 
  • razumevanje glasbe (teorija in praksa), 
  • razumevanje dramaturgije in zvoka, 
  • razumevanje dramaturgije in glasbe, 
  • razumevanje zvoka in tehnologije, 
  • ekonomijo v uporabi zvočnih sredstev,
  • obvladanje radijske igre in režije, 
  • teoretično in praktično analizo in razčlembo besedila, 
  • spoznavanje in uporabo različnih orodij in metod za klasično (zaprto) in sodobno (odprto) analizo dramskega besedila,
  • oblikovanje (črte) in montažo teksta v povezavi z interpretacijo dramskega besedila, 
  • razlikovanje med uprizoritvenim, lingvističnim in dogodkovnim tekstom, 
  • razumevanje odnosa režije do teksta v avtotekstualni, ideotekstualni in intertekstualni inačici, 
  • avtorstvo režije in avtonomnost gledališča v odnosu do dramskega besedila, 
  • produkcijo samostojnih gledaliških tekstov kot dramsko pisanje ali kreacija tekstualnih kolažev, 
  • definicijo različnih kontekstov (sociološki, zgodovinski, lingvistični, psihološki, politični), 
  • analizo konteksta, 
  • intertekstualnost,
  • razpoznavo in uporabo konteksta pri analizi in produkciji smisla v gledališki predstavi, 
  • gledališče in svet (materialna kultura), 
  • gledališče in ostale umetniške zvrsti ter gibanja, 
  • spoznavanje diskurza in umetnosti, ki se skuša izogniti ideologizaciji, 
  • uporabo konteksta v režijskem konceptu (načrtu za uprizoritev). 

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Za napredovanje v 2. letnik mora študent v celoti opraviti vse obveznosti, predpisane s predmetnikom in posameznimi učnimi načrti za 1. letnik, v skupnem obsegu 60 KT. Za napredovanje v 3. letnik mora v celoti opraviti obveznosti, predpisane s predmetnikom in učnimi načrti za 2. letnik, v skupnem obsegu 60 KT, kar skupaj z obveznostmi 1. letnika pomeni zbranih 120 KT. Za napredovanje v 4. letnik pa mora v celoti opraviti obveznosti, predpisane s predmetnikom in učnimi načrti za 3. letnik, v skupnem obsegu 60 KT, kar skupaj z obveznostmi 1. in 2. letnika pomeni zbranih 180 KT.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse obveznosti, ki jih določajo študijski program in učni načrti predmetov, v skupnem obsegu 240 KT in zrežirati diplomsko uprizoritev.

Univerza v Ljubljani, Akademija za gledališče, radio, film in televizijo

URL