Ime kvalifikacije Diplomirani ekonomist (un)/diplomirana ekonomistka (un)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (UN)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko univerzitetno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura v kateremkoli srednješolskem programu z dodatnim maturitetnim predmetom (matematika, tuj jezik, geografija, sociologija, zgodovina, psihologija, ekonomija) ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu.
ISCED področje ISCED področje
Poslovne in upravne vede, pravo
ISCED podpodročje isced podpodročje poslovanje in upravljanje, menedžment
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
 
(splošne kompetence)
  • kritičnega mišljenja in razumevanja, vključno z analizo in sintezo,
  • uporabe učinkovitih in celovitih pristopov v reševanju problemov in odločanju ob podpori sodobnih kvantitativnih in kvalitativnih metod,
  • učinkovitega ustnega in pisnega komuniciranja,
  • spretnosti v analiziranju, interpretiranju in uporabi kvantitativnih podatkov in modelov,
  • učinkovite rabe informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • učinkovitega upravljanja z lastnim časom, načrtovanja, motiviranja, lastne iniciative in podjetnosti,
  • odprtosti in posluha za druge in raznolikost (kultur, ljudi, organizacij),
  • učinkovitega delovanja v timu in razvoja medosebnih spretnosti (učinkovito poslušanje, pogajanje, prepričevanje in predstavitve),
  • izvajanja raziskav s področja poslovanja in managementa,
  • razumevanja evropske dimenzije managementa in okolja,

 

(predmetnospecifične kompetence)
SMER: EKONOMIJA
  • poglobljenega in širokega znanja ekonomije,
  • obvladanja trdne metodološke osnove,
  • fleksibilnosti,
  • poznavanja celovite podlage ekonomskih znanj,
  • reševanja problemov v podjetjih in organizacijah, ki poslujejo  preko meja,
  • razumevanja konceptov globalnih procesov v svetu,
  • enakopravnega komuniciranja s strokovnimi in poslovnimi krogi v tujini,
  • vodenja teamov pri reševanju najbolj zapletenih vprašanj gospodarskih družb, organizacij javnega sektorja in državne uprave,
  • sprememb in inovacij v poslovnem in javnem sektorju,
SMER: ELEKTRONSKO POSLOVANJE 
  • dela na različnih poslovnih področjih, ki potekajo v pogojih elektronskega poslovanja,
  • poznavanja funkcionalnosti sodobnih informacijskih rešitev, ki celovito podpirajo in povezujejo poslovna področja, ter funkcionalnosti sodobnih informacijskih rešitev za elektronsko povezovanje s poslovnimi partnerji,
  • operativnega vodenja poslovnih področij, ki so informatizirana, hkrati pa tudi organiziranja poslovanja, ki je celovito in intenzivno informacijsko podprto,
  • poznavanja najpogostejših organizacijskih in informacijskih rešitev ter njihovega uvajanja v poslovne procese,
  • obvladanja uravnoteženega in sodobnega znanja s področij poslovanja in s področja poslovne informatike,
SMER: FINANCE IN BANČNIŠTVO
  • vpogleda v finančne discipline, njihove prevladujoče metode, ter znanja, ki jih potrebuje za uspešno interdisciplinarno delo v teamih,
  • samostojnega in profesionalnega reševanja poslovno-finančnih izzivov v podjetjih, bankah, državni upravi, zavarovalnicah, investicijskih skladih, javnih zavodih itd.,
  • nadaljevanja izobraževanja na relevantnih podiplomskih programih,
  • opisovanja, formuliranja in komuniciranja kompleksnih poslovno-finančnih problemov in rešitev,
  • izvajanja analiz s pomočjo znanstvenih metod in uporabe njihovih izsledkov v praksi,
  • strukturiranja samostojne izobraževalne poti,
  • kritičnega ovrednotenja uporabnosti finančnih metod in njihovih rezultatov,
  • razumevanja in uporabe uveljavljenih standardov znanja v finančni disciplini,
  • vključevanja finančnih znanj v podporo uspešnih poslovnih odločitev,
  • dokumentiranja, analiziranja in vrednotenja različnih praks v finančni disciplini,
  • izkoriščanja spoznanj raziskav in razvoja za potrebe lastne prakse,
  • prenašanja osvojenih znanj na sodelavce,
  • analiziranja kompleksnih praktičnih problemov na profesionalen način,
  • uspešnega načrtovanja, izvajanja in nadzorovanja poslovno-finančnih odločitev,
  • sodelovanja pri razvojnih poslovno-finančnih odločitvah,
  • kazanja osebne integritete in delovanja v skladu s profesionalno etiko,
  • dela z ljudmi iz finančne discipline in iz drugih disciplin,
SMER: MANAGEMENT IN ORGANIZACIJA POSLOVANJA
  • dela na vseh ravneh in področjih delovanja poslovnih in drugih organizacij,
  • prevzemanja nalog pri oblikovanju organizacij ter managementu njihovih poslovnih procesov,
  • analiziranja delovanja organizacij,
  • oblikovanja predlogov za organizacijske spremembe njihove strukture in delovanja ter uporabe sodobne informacijske tehnologije pri tem,
  • aktivnega izvajanja planiranja, organiziranja, vodenja in nadzora celotnih organizacij in/ali njihovih delov v različnih pogojih delovanja, 
SMER: MARKETING
  • samostojnega in ustvarjalnega dela na zelo zahtevnih strokovnih opravilih na področju marketinških aktivnosti,
  • vodenja in upravljanja marketinške funkcije v dinamičnem in kompleksnem okolju, upoštevajoč pri tem različne kulturne, družbene, pravne, tehnološke in ekonomske okvire,
  • uporabe sodobnih analitičnih metod in orodij za odločanje o ekonomskih in poslovnih problemih na področju marketinga,
  • razumevanja vplivov globalnih, ekonomskih, pravnih, ekoloških, kulturnih socialnih in poslovnih vplivov okolja na poslovanje organizacij,
  • izvajanja nalog načrtovanja, razvijanja, vodenja, izvajanja in kontrole strokovnih opravil na področju marketinga, še posebej na področju nabavnega in prodajnega poslovanja, vedenja uporabnikov, marketinških raziskav, razvijanja novih izdelkov in sodelovanja s posredniki v oskrbnih verigah,
  • reševanja zapletenih ekonomskih in poslovnih problemov na področju marketinga z uporabo analitičnih metod in sodobnih managerskih tehnik,
  • sodelovanja v strokovnih teamih z različnimi strokovnjaki pri reševanju zapletenih ekonomskih in poslovnih problemih,
  • delovanja po načelih etičnega in družbeno odgovornega ravnanja,
  • uporabe inovativnih in kreativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije,
  • načrtovanja in izvajanja raziskav za vsa področja marketinškega spleta,
  • zasedanja visokih strokovnih in vodstvenih delovnih mest na področju marketinških funkcij v pridobitnih in nepridobitnih organizacijah,
  • nadaljevanja študija na magistrski stopnji,
SMER: MEDNARODNA POSLOVNA EKONOMIJA
  • samostojnega in ustvarjalnega opravljanja zahtevnih strokovnih del za delo na področju mednarodne ekonomije, zlasti mednarodnega poslovanja in managementa na operativno strateški ravni,
  • zasedanja strokovnih in vodstvenih delovnih mest na tipičnih področjih delovanja podjetij in drugih organizacij na mednarodnih trgih, zlasti pri opravljanju trženjskih in finančnih poslov s tujino, 
  • uporabe sodobnih analitičnih orodij in metod za odločanje o ekonomskih in poslovnih vprašanjih s področja mednarodne ekonomije, 
  • razumevanja vplivov globalnih, pravnih sociokulturnih, ekoloških in etičnih silnic mednarodnega okolja na poslovanje podjetij, drugih organizacij in države,
  • načrtovanja, razvijanja, vodenja in izvajanja strokovnih opravil na področju mednarodnega poslovanja in trženja, mednarodnih financ in razvoja odnosov s subjekti v dobavnih verigah ter turizma,
  • reševanja zapletenih ekonomskih in poslovnih problemov na podlagi kritičnega razmišljanja in uporabe sodobnih managerskih tehnik in pristopov,
  • sodelovanja v strokovnih teamih in njihovega vodenja pri reševanju problemov na izbranem strokovnem področju,
  • razumevanja pomena in delovanja po načelih družbeno odgovornega ravnanja in strokovne etike,
  • uporabe kreativnih in inovativnih pristopov v strokovnem delovanju ob podpori sodobne informacijske in komunikacijske tehnologije, 
  • načrtovanja in izvajanja raziskav za reševanje opredeljenih problemov na strokovnem področju mednarodnega trženja, mednarodnih financ, logistike in turizma,
SMER: PODJETNIŠTVO
  • aktivnega in ustvarjalnega strokovnega, inventivnega in inovativnega dela,
  • fleksibilnosti,
  • poslovnega komuniciranja in ni omejen v okvire poslovnih funkcij,
  • hitrega prevzemanja odgovornih nalog v praksi ter nadaljevanja študija, ki mu omogoča kasnejše opravljanje svetovalnih, raziskovalnih in drugih znanstvenih poklicev,
  • razpoznavanja in presojanja poslovnih priložnosti,
  • kritičnega prepletanja teorije in podjetniške prakse ter organiziranja virov za nove podjeme,
  • vseživljenjskega učenja,
  • strokovne komunikacije in kritičnega mišljenja,
  • generiranja novih idej,
  • sprejemanja podjetniških odločitev,
  • učenja, spoštovanja raznolikosti in multikulturnosti ter apliciranja znanja v praksi ob razumevanju razlik med posameznimi globalnimi regijami,
  • kvalitativnega in kvantitativnega presojanja ter uporabe analitičnih konceptov in orodij,
  • sodelovanja v interdisciplinarnem timu,
  • ustvarjalnega dela in inoviranja,
  • etične zavezanosti v poslovanju,
  • raziskovanja, celovitega razmišljanja, odločanja in delovanja,
SMER: RAČUNOVODSTVO, REVIZIJA IN DAVŠČINE
  • obvladanja sodobnih znanj, ki so pogoj za učinkovito in uspešno delovanje ter razvijanje posameznika v računovodski, revizijski in davčni stroki,
  • uspešnega dograjevanja svojih znanj in razvijanja svoje poklicne osebnosti (kariere), 
  • računovodenja in revidiranja za enovita in povezana podjetja ter za nepridobitne organizacije,
  • računovodenja in revidiranja kot pridobitne dejavnosti v obliki samostojnega poklica ali poslovodnika in lastnika poslovne osebe za opravljanje računovodskih in sorodnih del drugim, 
  • opravljanja davčne dejavnosti v enovitih ali povezanih podjetjih, v nepridobitnih organizacijah in državnih uradih,
  • opravljanja davčno-svetovalne dejavnosti v obliki samostojnega poklica, oziroma poslovodnika in lastnika poslovne osebe za opravljanje tovrstnih storitev drugim,
  • opravljanja sorodnih strokovnih del, pri katerih je potrebna visoka raven splošnega in posebnega gospodarskega ter ostalega znanja.

Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent mora za napredovanje v 2. letnik opraviti študijske obveznosti v obsegu vsaj 45 ECTS, za napredovanje v 3. letnik pa mora opraviti vse obveznosti 1. letnika in študijske obveznosti 2. letnika v obsegu vsaj 45 ECTS.

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Za dokončanje študija mora študent opraviti vse s študijskim programom predpisane obveznosti.

Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta

URL