Ime kvalifikacije Diplomant turizma (vs)/diplomantka turizma (vs)Dodaj v primerjalnik [1]
Tip kvalifikacije Diploma prve stopnje (VS)
Vrsta kvalifikacije Izobrazba
Vrsta izobraževanja Visokošolsko strokovno izobraževanje
Trajanje izobraževanja
3 leta
Kreditne točke 180 kreditnih točk
Vstopni pogoji
  • Matura ali
  • poklicna matura ali
  • zaključni izpit (pred 1. junijem 1995) po kateremkoli štiriletnem srednješolskem programu
ISCED področje ISCED področje
Transport, varnost, gostinstvo in turizem, osebne storitve
ISCED podpodročje isced podpodročje potovanja, turizem, prosti čas
Raven kvalifikacije

SOK 7
EOK 6
Prva stopnja

Splošne kompetence:

  • zaznavanje, evidentiranje, analiziranje in sintetiziranje problemov  na konkretnih delovnih nalogah v turističnih podjetjih, organizacijah in ožjih ali širših turističnih destinacijah,
  • obvladovanje raziskovanja na ravni opravljanja operativnih nalog, ki zagotavlja povečan učinek opravljene naloge,
  • razvoj kritične in samokritične presoje,
  • ugotavljanje napak v storitvah in odpravljanja le-teh,
  • uporabo pridobljenega znanja v svoji delovni praksi, 
  • razvoj komunikacijskih sposobnosti in spretnosti pri delu s strankami,
  • timsko delo ali delo v skupini,
  • stalno razvijanje veščin pri opravljanju nalog,

 

Predmetnospecifične kompetence:

  • razumevanje pomena pojma turizem kot sociološkega in ekonomskega fenomena,
  • pridobivanje splošnega znanja o turizmu kot posebni storitveni dejavnosti,
  • spoznavanje najpomembnejše turistične regije doma in po svetu,
  • razumevanje temeljne kategorije gospodarjenja in ekonomike podjetja,
  • razumevanje osnovnih načel načrtovanja, upravljanja in managementa turistične destinacije in turističnih struktur,
  • seznanjanje s pojmom človeški viri, racionalno ravnanje in upravljanje z njimi,
  • načrtovanje in oblikovanje celotne strategije trženjskega komuniciranja,
  • obvladovanje temeljnih zakonitosti in veščin komuniciranja v turizmu,
  • spoznavanje in razvijanje komunikativne kompetence v tujem jeziku, poglabljanje jezikovnega znanja in terminologije s področja turizma,
  • spoznavanje osnovnih teorij s področja prava v turizmu,
  • spoznavanje osnovnih informacijskih tehnologij ter specifik informacijskih rešitev v turizmu,
  • seznanjanje z različnimi oblikami prireditev, ločevanjem poslanstva in namena le-tega, spoznavanje trendov in vloge novih medijev pri različnih vrstah prireditev,
  • spoznavanje pomena varovanja v sodobnem turističnem okolju,
  • poznavanje poslovanja hotela in sprejemanje odločitev v zvezi z organizacijo dela v hotelu,
  • poznavanje osnovnih pojmov s področja logističnih procesov v turizmu,
  • poznavanje temeljnih organizacijskih in pravnih značilnosti slovenskega turizma,
  • poznavanje osnov in temeljnih subjektov potovalne dejavnosti,
  • poznavanje koncepta, procesa in vsebine marketinga v turistični organizaciji.

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Študent lahko napreduje v 2. letnik, če z opravljenimi obveznostmi 1. letnika zbere najmanj 48 ECTS, pri čemer mora obvezno opraviti vse obveznosti pri naslednjih učnih enotah: Osnove turizma, Ekonomika podjetja, Statistika in poslovna matematika. Pogoji za napredovanje v 3. letnik so opravljene vse obveznosti prvega letnika in 48 ECTS iz drugega letnika. Študent mora obvezno opraviti obveznosti pri naslednjih učnih enotah: Potovalna dejavnost, Destinacijski management. 

Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)

Študent uspešno zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti in tako zbere najmanj 180 ECTS.

Univerza v Mariboru, Fakulteta za turizem v Brežicah

URL