Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Specialist za delo z učenci z učnimi težavami/specialistka za delo z učenci z učnimi težavamiDodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Specializacija po univerzitetni izobrazbi
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Specialistično izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Diploma defektologije in razrednega pouka (diplomanti razrednega pouka morajo do konca študija opraviti še diferencialne izpite iz »Psihologije oseb s posebnimi vzgojnoizobraževalnimi potrebami«, »Metodike vzgojnega dela z individualiziranim programom« ter »Humane genetike«),
  • najmanj 3 leta delovnih izkušenj v osnovni šoli ali osnovni šoli s prilagojenim programom,
  • prav dobra (8) povprečna ocena dodiplomskega študija,
  • aktivno obvladanje vsaj enega od svetovnih jezikov.
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev brez predmetne specializacije
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 9
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Tretja stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
  • odkrivanje učencev s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami v osnovni šoli, njihovih lastnosti in dejavnikov socialnega in učnega okolja,
  • odkrivanje vzrokov učenčevih učnih težav, ocenjevanje različnih lastnosti otrok s pomočjo opazovanj, ocenjevalnih lestvic, vprašalnikov, testov znanja in drugih instrumentarijev,
  • uspešno načrtovanje diferenciranih in individualiziranih programov, pristopov, modelov, metod, tehnik, pripomočkov za delo z učencem, njegovimi starši in sovrstniki, s sodelavci na šoli in ostalimi strokovnjaki, ki prihajajo v stik z otrokom,
  • zagotavljanje pogojev za ustrezno motivacijo vsakega učenca, za ustvarjanje ustreznega vzdušja v razredu, skupini, šoli in za razvijanje pozitivnih stališč do teh učencev,
  • izvajanje sprotne in končne evalvacije ter prilagajanje procesa poučevanja otrokovim potrebam, itd.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent se lahko vpiše v višji letnik, če je do izteka študijskega leta opravil vse obveznosti, določene s študijskim programom za vpis v višji letnik.

Prehodnost:

Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Opis poklica

Kratek opis

Učitelj otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem zdravju v sodelovanju s strokovnjaki drugih profilov skrbi za celosten razvoj otroka, mladostnika in tudi odraslih z motnjami v duševnem razvoju.

Kaj delavec običajno dela

Učitelj otrok in mladostnikov z motnjami v duševnem zdravju predvsem v fazi opazovanja, odkrivanja bolezni in usmerjanja otroka dela timsko in tesno sodeluje s starši. Glavna področja dela so določena z Zakonom o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami in z drugimi področnimi zakoni in predpisi. 

Pogoji za pridobitev javne listine:

Kandidat zaključi študij z zagovorom svojega specialističnega dela. Diplomanti tega študijskega programa morajo študij zaključiti do 30.9.2016.

Izvajalci:

Univerza v Ljubljani, Pedagoška fakulteta

URL

URL izvajalca: