Ime kvalifikacije Ime kvalifikacije: Magister profesor nemščine kot tujega jezika in …/magistrica profesorica nemščine kot tujega jezika in …Dodaj v primerjalnik
Tip kvalifikacije Tip kvalifikacije: Diploma druge stopnje
Vrsta kvalifikacije Vrsta kvalifikacije: Izobrazba
Vrsta izobraževanja Vrsta izobraževanja: Magistrsko izobraževanje
Trajanje izobraževanja Trajanje izobraževanja:
2 leti
Kreditne točke Kreditne točke: 120 kreditnih točk
Vstopni pogoji Pogoji za vključitev:
  • Zaključen študijski program 1. stopnje s področja nemščine ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje s strokovnih področij humanistike in družboslovja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v skupnem obsegu 12 ECTS točk (Nemška slovnica - Oblikoslovje (3 ECTS), Nemška slovnica - Skladnja (3 ETCS), Nemška slovnica - Besedotvorje (3 ECTS), Literarnozvrstne tradicije in mediji (3 ECTS) ali
  • zaključen študijski program 1. stopnje s strokovnih področij naravoslovja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v skupnem obsegu 15 ECTS točk (Nemška slovnica - Oblikoslovje (3 ECTS), Nemška slovnica - Skladnja (3 ECTS), Nemška slovnica - Besedotvorje (3 ECTS), Literarnozvrstne tradicije in mediji (3 ECTS), Sodobna književnost - besedilna analiza (3 ECTS) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s strokovnega področja nemščine ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s strokovnih področij humanistike in družboslovja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v obsegu 12 ECTS točk (Nemška slovnica Oblikoslovje (3 ECTS), Nemška slovnica - Skladnja (3 ETCS), Nemška slovnica - Besedotvorje (3 ECTS), Literarnozvrstne tradicije in mediji (3 ECTS) ali
  • zaključen visokošolski strokovni študijski program, sprejet pred 11. 6. 2004, s strokovnih področij naravoslovja, če je kandidat pred vpisom v študijski program opravil študijske obveznosti, bistvene za nadaljevanje študija v skupnem obsegu 15 ECTS točk (Nemška slovnica - Oblikoslovje (3 ECTS), Nemška slovnica - Skladnja (3 ECTS), Nemška slovnica - Besedotvorje (3 ECTS), Literarnozvrstne tradicije in mediji (3 ECTS), Sodobna književnost - Besedilna analiza (3 ECTS).
ISCED področje ISCED področje:
Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
ISCED podpodročje isced podpodročje: izobraževanje učiteljev s predmetno specializacijo
Raven kvalifikacije

Raven SOK: SOK 8
Raven EOK: EOK 7
Raven EOVK: Druga stopnja

Učni izidi:
Imetnik/imetnica kvalifikacije je usposobljen/-a za:
(splošne kompetence)
  • logično, abstraktno, analitično, sintetično mišljenje,
  • reševanje problemov in konfliktov ter ustrezno odzivanje na nove situacije,
  • kritično vrednotenje učinkovitosti drugih in lastne učinkovitosti,
  • poznavanje različnih virov informacij, samostojno iskanje novih virov znanja na različnih področjih in njihovo učinkovito uporabo,
  • kritično vrednotenje in ustrezno uporabo strokovnih in znanstvenih virov in literature predmetnega področja,
  • uporabo IKT pri strokovnem delu in tudi za potrebe lastnega poklicnega razvoja,
  • poglabljanje usvojenih znanj in povezovanje z različnimi področji ter prenos v prakso,
  • timsko delo ter sodelovanje z različnimi poklicnimi in socialnimi partnerji,
  • odgovorno usmerjanje lastnega poklicnega razvoja v procesu vseživljenjskega učenja, zlasti poglabljanje tujejezikovnih zmožnosti,
  • razumevanje športa kot osnove zdravega načina življenja,
(predmetnospecifične kompetence)
  • suvereno in ustrezno rabo tujega jezika - nemščine v pisni in ustni obliki na nivoju C1-C2, in sicer kot vsebine in medija sporazumevanja v zasebnem in poklicnem življenju,
  • reševanje jezikovnih problemov in konfliktov v vsakdanjem sporazumevanju in jezikovnem učenju/poučevanju,
  • tvorjenje jezikovno in pragmatično-slogovno ustreznih ter koherentnih besedil izbranih besedilnih vrst v nemščini, ki so v rabi pri vsakdanjem sporazumevanju in pedagoškem delu,
  • jezikovno in situacijsko ustrezno govorno nastopanje in sporazumevanje,
  • razumevanje značilnosti in položaja posameznih jezikovnih zvrsti nemškega govornega prostora in povezovanje tega znanja z analizo avtentičnih besedil,
  • razumevanje slovnične in leksikalne sistemskosti sodobnega nemškega jezika ter pomenske, kognitivne, kulturne in medkulturne razsežnosti besedja,
  • poznavanje tipologije slovnic in kritično rabo slovniških in drugih jezikovnih priročnikov za nemški jezik,
  • poglobljeno, kritično in samostojno delo s primarno in sekundarno literaturo nemškega govornega prostora,
  • poglobljeno in razširjeno poznavanje značilnosti književnosti od začetka 20. stoletja do danes,
  • poglobljeno razumevanje literarne produkcije in recepcijo v primarno estetskem ter kulturnozgodovinskem in medkulturnem kontekstu,
  • prepoznavanje in upoštevanje kulturnih različnosti učečih se in kulture nemškega in drugih govornih področij ter posledično spodbujanje lastne kulturne zavesti,
  • razumevanje razmerja med literarnimi in drugimi družbenimi sistemi,
  • uporabo ustreznih pristopov dela v razredu, in sicer glede na socialno, kulturno in etnično in jezikovno različnost učencev,
  • delo v razredu pri pouku tujega jezika, delo zunaj razreda in s socialnimi partnerji ter samostojno organizacijo in evalvacijo vzgojno-izobraževalnega dela,
  • razvijanje jezikovne kompetentnosti in spretnosti učečih za pridobivanje znanja v procesih vseživljenjskega učenja,
  • razumevanje razvojne zakonitosti posameznika, zlasti kognitivno-psihološke, sociološke in didaktične zakonitosti pridobivanja in učenja jezika, predvsem tujega jezika v različnih starostnih obdobjih, in temu ustrezno prilagajanje jezikovnega poučevanja,
  • samostojno, (samo)kritično, (samo)refleksivno in (samo)ocenjevalno poklicno delo,
  • medpodročno povezovanje vsebin poučevanja nemščine in drugih predmetov,
  • jasno, sistematično in natančno načrtovanje dela pri pouku tujega jezika - nemščine v razredu na makro in mikro ravni,
  • zagotavljanje kontinuitete učenja in dela ter napredovanje ob upoštevanju nacionalne, regionalne in šolske kurikularne politike,
  • delo s posamezniki, ki kažejo nadpovprečne rezultate pri pouku tujega jezika, ki imajo posebne izobraževalne potrebe in ki imajo učne težave pri pouku nemščine,
  • spodbujanje interaktivnega dela pri vseh oblikah poučevanja,
  • preverjanje in ocenjevanje znanja tujega jezika in drugih dosežkov učečih v skladu z nacionalnimi in/ali drugimi standardi.

Ocenjevanje in zaključevanje:

Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).

Napredovanje:

Študent mora za napredovanje v 2. letnik programa zbrati najmanj 21 ECTS, in sicer z opravljanjem obveznosti pri naslednjih predmetih in učnih vsebinah: PDP sklop, Ustno in pisno izražanje, Didaktika nemščine I in Pedagoški praktikum I – nemščina. Hkrati mora zbrati tudi število ECTS, ki ga predvideva drugi izbrani dvopredmetni študijski program.

Prehodnost:
Doktorski študijski programi 3. stopnje (SOK, raven 10)

Pogoji za pridobitev javne listine:

Študent zaključi dvopredmetni študijski program, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti na obeh delih dvopredmetnega študijskega programa in tako skupno zbere najmanj 120 ECTS (60 ECTS na enem in 60 ECTS na drugem delu dvopredmetnega študijskega programa).