Primarni zavihki
Diplomant izobraževalne biologije (un) in …/diplomantka izobraževalne biologije (un) in …
Izbrane kvalifikacije
Ime kvalifikacije | Ime kvalifikacije: Diplomant izobraževalne biologije (un) in …/diplomantka izobraževalne biologije (un) in …Dodaj v primerjalnik |
---|---|
Tip kvalifikacije | Tip kvalifikacije: Diploma prve stopnje (UN) |
Vrsta kvalifikacije | Vrsta kvalifikacije: Izobrazba |
Vrsta izobraževanja | Vrsta izobraževanja: Visokošolsko univerzitetno izobraževanje |
Trajanje izobraževanja |
Trajanje izobraževanja:
3 leta
|
Kreditne točke | Kreditne točke: 180 kreditnih točk |
Vstopni pogoji |
Pogoji za vključitev:
|
ISCED področje |
ISCED področje:
Naravoslovje, matematika in statistika
|
ISCED podpodročje | isced podpodročje: biologija |
Raven kvalifikacije |
Raven SOK:
SOK 7 |
Imetnik/imetnica kvalifikacije je zmožen/zmožna:
(splošne kompetence)
- analitičnega mišljenja in razumevanja zahtevnejših sistemov, ki omogočajo vključevanje v različne interdisciplinarne skupine,
- splošne razgledanosti in komuniciranja ter skupinskega dela s strokovnjaki iz drugih strokovnih in znanstvenih področij,
- sodelovanja v raziskovalno-razvojnih projektih, namenjenih izboljševanju kakovosti vzgojno-izobraževalnega dela,
- avtonomnosti, (samo)kritičnosti, samoiniciativnosti in prizadevanja za kakovost lastnega strokovnega dela,
- načrtovanja lastnega profesionalnega razvoja, sledenja sodobnim dosežkom znanosti in ved, pomembnih za svoje poklicno delovanje, ter kritičnega in premišljenega vključevanja novih spoznanj v svoje delo,
- reševanja strokovnih in delovnih problemov z iskanjem virov znanja in uporabe znanstvenih metod,
- suverenega sporazumevanja v slovenskem jeziku,
- samoizobraževanja in upravljanja z viri v vsaj enem tujem jeziku,
- uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije v izobraževanju in v vsakdanjih življenjskih situacijah,
- učinkovitega načrtovanja in samokontrole izvajanja lastnih aktivnosti,
- dojemljivosti za težave ljudi in za različne socialne situacije,
- spoštovanja različnosti in posameznikovih kulturnih ter svetovnonazorskih vrednot,
- deduktivnega izpeljevanja novih logičnih zaključkov na podlagi danih podatkov,
- uporabe naravoslovno-matematičnega mišljenja za kvantitativno obravnavo problemov v naravi, okolju in družbi,
- varnega dela in ocene tveganj,
(predmetnospecifične kompetence)
- poznavanja in razumevanja temeljnih bioloških konceptov, postopkov in teorij ter uporabe biološkega znanja v različnih kontekstih,
- posredovanja lastnega razumevanja temeljnih bioloških konceptov in postopkov,
- poznavanja in razumevanja osnov botanike, zoologije, mikrobiologije, ekologije, biokemije, genetike in evolucije,
- razumevanja in reševanja enostavnejših bioloških problemov na kvalitativnem in kvantitativnem nivoju,
- opisovanja dane situacije z uporabo ustrezne biološke terminologije,
- reševanja enostavnejših bioloških in drugih problemov z uporabo informacijsko-komunikacijske tehnologije,
- načrtovanja, izvedbe in vrednotenja enostavnejših bioloških eksperimentov, poskusov in terenskih vzorčenj,
- varnega ravnanja z aparaturami in dela v biološkem laboratoriju,
- etičnega in varnega dela z živimi organizmi in biološkimi materiali,
- vzdrževanja in varovanja bioloških in didaktičnih zbirk,
- ovrednotenja rezultatov lastnega dela na področju biološkega izobraževanja,
- poznavanja in razumevanja vpliva biologije na razvoj drugih ved in znanosti ter pomena biologije v človeški družbi.
Znanje študentov se ocenjuje z vajami, seminarskimi nalogami, lahko pa tudi z izdelki, projektnimi deli, nastopi, storitvami in drugače ter z izpiti. Uspeh na izpitu se ocenjuje z ocenami: 10 (odlično); 9 (prav dobro: nadpovprečno znanje, vendar z nekaj napakami); 8 (prav dobro: solidni rezultati); 7 (dobro); 6 (zadostno: znanje ustreza minimalnim kriterijem); 5–1 (nezadostno). Kandidat uspešno opravi izpit, če dobi oceno od zadostno (6) do odlično (10).
Pogoj za napredovanje v 2. letnik je zbranih vsaj 17 ECTS, pridobljenih z opravljenimi izpiti iz predmetov Temelji splošne botanike (6 ECTS), Splošna zoologija (6 ECTS) in Biologija človeka (5 ECTS). Poleg pogojnih obveznosti za napredovanje v 2. letnik na tem študijskem programu, mora študent zbrati še določeno število točk na drugem dvopredmetnem študijskem programu.
Pogoj za napredovanje v 3. letnik so opravljene vse obveznosti 1. letnika in zbranih vsaj 16 ECTS pridobljenih z opravljenima izpitoma iz predmetov 2. letnika Biokemija z osnovami mikrobiologije in genetike (9 ECTS) ter Sistematska zoologija (7 ECTS). Poleg pogojnih obveznosti za napredovanje v 3. letnik na tem študijskem programu, mora študent zbrati še določeno število točk na drugem dvopredmetnem študijskem programu.
Diplomant izobraževalne biologije (un) in …/diplomantka izobraževalne biologije (un) in …
SOK 7
EOK 6
V zavihku Karierna pot je prikazana možna karierna pot znotraj področja izbrane kvalifikacije, ki ni edina in ni obvezujoča. Dejanska prehodnost med kvalifikacijami, ki je določena z zakonodajo je opredeljena v zavihku Prehodnost.
Magister biologije in ekologije z naravovarstvom/magistrica biologije in ekologije z naravovarstvom
Magister mikrobiologije/magistrica mikrobiologije
Magister molekulske biologije/magistrica molekulske biologije
Magister molekulske in funkcionalne biologije/magistrica molekulske in funkcionalne biologije
Magister morske biologije/magistrica morske biologije
Magister strukturne in funkcionalne biologije/magistrica strukturne in funkcionalne biologije
SOK 8 / EOK 7
Magistrski študijski programi 2. stopnje (SOK: raven 8)
Opis poklica
Kratek opis
Biolog preučuje rastline, živali in mikroorganizme. Lahko sodeluje pri raziskavah ali dela v industrijskih laboratorijih za razvoj novih izdelkov ali procesov v proizvodnji.
Kaj delavec običajno dela
Po začetku šolanja se biolog lahko odloči za pedagoško usmeritev, za profesorja, ki bo poučeval biologijo in sorodne predmete na gimnaziji in drugih srednjih šolah ali pa za raziskovalno-tehniško usmeritev. V vsakem primeru je poklic biologa izjemno širok, saj obsega znanja od tistih na meji s kemijo in fiziko, preko genetike, ekologije, fiziologije do sistematike. Biolog dela bodisi kot posameznik bodisi v skupini različnih poklicev, v timu biologov, lahko tudi kot vodja skupine. Njegovo delo poteka v laboratorijih ali v kabinetih, z uporabo pretežno tuje literature. V nekaterih primerih je veliko dela tudi na terenu. Zelo se uveljavlja mednarodno sodelovanje biologov z izmenjavo obiskov in udeležbo na strokovnih in znanstvenih konferencah.
Na področju biokemije in molekularne biologije je pomembno obvladovanje biokemijskih in molekularno-bioloških laboratorijskih metod in tehnik poznavanje celičnega metabolizma. Biolog pozna funkcije encimskih procesov, snovi, ki jih živa bitja sama ustvarjajo (strupov in hranil), zgradbe značilnih molekul, zlasti zgradbe in delovanja dednih zasnov. Na področju organografije, fiziologije in etologije pozna zgradbe in delovanja rastlinskega, živalskega ali človeškega telesa. Na področju sistematike, ekologije, naravovarstva in varstva okolja je pomembno poznavanje mikroorganizmov ter rastlinskih in živalskih vrst, odnosov med organizmi v naravnih sestojih in vplivov naravnega ali umetno spremenjenega (onesnaženega) neživega okolja nanje. Ta tematika zahteva specializacijo v poznavanju posamezne živalske ali rastlinske skupine za delo v raziskovalnih ustanovah ali pa poznavanje in obvladovanje administrativnih opravil ter družbenih odnosov za delo v nadzoru in administraciji.
Študent zaključi študij, ko opravi vse s študijskim programom predpisane obveznosti.
Univerza v Mariboru, Fakulteta za naravoslovje in matematiko
URL
URL izvajalca:Prihajajoči dogodek
Trenutno ni drugih prihajajočih dogodkov.
© Center RS za poklicno izobraževanje, 2020. Vse pravice pridržane